Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MMoto: Honda na salonie samochodowym w Paryżu

xawo
xawo
Japoński koncern zaczynał od motocykli. Bazując na tych doświadczeniach, zaczął konstruować samochody. Civic i Accord stały się legendami. Najnowsze dzieci Honda zaprezentowała na paryskim salonie. Materiał Ksawerego Górala, dziennikarza motoryzacyjnego specjalnie dla MM.

Honda na salonie w Paryżu

Światową premierę miały podczas paryskiego autosalonu dwa modele, koncepcyjny oraz produkcyjny, które podkreślają wkład Hondy w ochronę środowiska naturalnego.
Pierwszą był Insight Concept, przedstawiający kierunek rozwoju hybrydowych, benzynowo-elektrycznych pojazdów Hondy. Obok koncepcyjnego modelu Insight, w Europie zadebiutował całkowicie nowy Jazz, który do popularnego segmentu B wprowadził nowe standardy dotyczące niskiego poziomu zużycia paliwa i mniejszej emisji szkodliwych spalin do atmosfery.

Hybrydowy Insight Concept

Insight Concept to początek nowego rozdziału w strategii firmy, zakładającej wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli z napędem hybrydowym w ciągu najbliższych czterech lat. Insight Concept - to przykład praktycznego i wszechstronnego samochodu rodzinnego, oferującego dużą przestrzeń dla pasażerów i ich bagażu oraz zapewniającego niewielkie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin.

Zupełnie nowa Honda Jazz

Pod względem funkcjonalności i przestronności, nowa Honda Jazz ma za zadanie wyznaczać standardy w segmencie B. Oprócz największego w swej klasie wnętrza, pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się także niższym niż dotychczas spalaniem oraz obniżonym współczynnikiem emisji CO2.

W zakresie bezpieczeństwa zastosowano strukturę nadwozia zaprojektowaną w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE), aktywne przednie zagłówki oraz system kontroli stabilności jazdy VSA (na polskim rynku tylko w wersji z silnikiem 1.4). Na poprawę komfortu jazdy i właściwości jezdnych duży wpływ miało zastosowanie większych kół, przekonstruowanie zawieszenia oraz zwiększenie rozstawu osi kół.

Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach – te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze.

Nowy Jazz oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań, łącznie z ulepszonym systemem składania siedzeń jednym ruchem (Magic Seats), co łącznie z przestronną kabiną pasażerską i obszernym bagażnikiem wykracza poza standardy przyjęte w segmencie. Duża pojemność bagażnika, wynosząca 375 litrów i dostępna bez potrzeby rozkładania tylnych siedzeń gwarantuje, iż nowy Jazz podoła wszelkim wyzwaniom codziennej eksploatacji, napędzają go bowiem dwa nowe silniki benzynowe i-VTEC, odznaczające się większą mocą, niższym zapotrzebowaniem na paliwo, mniejszą emisją szkodliwych substancji do atmosfery oraz lepszą absorpcją hałasu i wibracji.

Czytaj również: Test MM. Cinqucento sporting, malec z charakterem

Zmodernizowany Civic Hybrid

Wprowadzenie nowych pojazdów hybrydowych do gamy modelowej Hondy nie oznacza, że doceniany Civic Hybrid został zepchnięty na margines. Wręcz przeciwnie, 4-drzwiowy sedan doczekał sił liftingu nadwozia, który ma za zadanie pomóc mu przekraczać kolejne pułapy sprzedaży na rynkach całej Europy. Zmiany objęły przód nadwozia, gdzie umieszczono nowe reflektory i bardziej agresywną osłonę chłodnicy oraz tył, który otrzymał nowe lampy. Zastosowano także nowy wzór obręczy aluminiowych. W Paryżu zadebiutował zmodernizowany Civic Type S oraz Civic 5-drzwiowy, a także edycja specjalna Civic Type R.

CR-Z Hybrid Sports Concept

Na stoisku Hondy był także model CR-Z - niewielki, sportowy samochód koncepcyjny, prezentujący kierunek rozwoju małych, benzynowo-elektrycznych pojazdów hybrydowych, które trafią do większego grona odbiorców. Hybrydowy model coupe, zbudowany w oparciu o koncept CR-Z, dołączy do gamy pojazdów Hondy w niedalekiej przyszłości, promując samochody o niskiej emisji CO2. Sportowy model typu 2+2 posiada przedzieloną spojlerem tylną szybę, która stała się znakiem rozpoznawczym obecnego na rynku przez trzy dekady modelu CR-X, oryginalnego modelu Insight coupe oraz najnowszych 3- i 5-drzwiowych wersji Hondy Civic.

FCX Clarity

Francuski salon gościł produkcyjną wersję modelu napędzanego ogniwami paliwowymi FCX Clarity, który w ubiegłym roku został dostarczony pierwszemu klientowi w Stanach Zjednoczonych. Jednymi z pierwszych osób, którym dane było zapoznać się z zaletami pojazdu emitującego z rury wydechowej jedynie parę wodną, są: aktorka i działaczka na rzecz ochrony środowiska Jamie Lee Curtis oraz producent filmowy Ron Yerxa.

FCX Clarity jest zasilanym wodorem pojazdem następnej generacji, zbudowanym w oparciu o całkowicie nową platformę ogniw paliwowych Honda V Flow. Napędzana niezwykle wydajnym i zwartym stosem ogniw paliwowych Honda V Flow, FCX Clarity charakteryzuje się zerową emisją szkodliwych związków do atmosfery. Najnowsza generacja modelu cechuje się też znaczącą poprawą takich parametrów jak zasięg, moc, ciężar i sprawność energetyczna.

Czytaj również: Premiera najmłodszego dziecka Forda [Fotoreportaż]

Honda nie tylko bada, ale już wprowadziła proces wytwarzania wodoru przy wykorzystaniu jedynie energii słonecznej, więc zakładając pozytywne wyniki prac rozwojowych można sądzić, że samochody z napędem wodorowym będą w przyszłości tankowane paliwem wytworzonym bez emitowania gazów cieplarnianych. Zalety wodoru pozwolą zatankować samochód przy użyciu domowej stacji zasilającej, lub też na „normalnej” wodorowej stacji benzynowej, w czasie poniżej 5 minut. Licząc zużycie całej energii potrzebnej do zaopatrzenia samochodu w paliwo, gdyby wytwarzać wodór korzystając z energii gazu ziemnego, emisja związana z zasilaniem samochodów korzystających z wodorowych ogniw paliwowych wyniesie jedynie 50% emisji powstającej w całym procesie zaopatrywania i spalania paliwa w samochodach napędzanych benzyną.

Tyle teorii o nowinkach w „stajni” Hondy, z którymi miłośnicy motoryzacji mieli okazję zapoznać się na ubiegłorocznym Autosalonie w Paryżu. Część z tych nowinek można już podziwiać w katowickim salonie tej firmy, natomiast Wam, nie ruszając się z miejsca, proponujemy zdjęciową galerię tych zwiastunów przyszłości.



Autorem tekstu i zdjęć jest Xawery Góral ([email protected]), nasz użytkownik i pasjonat motoryzacji. Xawery od ponad 20 lat uczestniczy w największych europejskich autosalonach w Genewie, Paryżu i Frankfurcie. Może zatem na bieżąco śledzić nowinki techniczne, najnowsze modele samochodów wszystkich marek świata. Chętnie podzieli się zdobytymi materiałami i zdjęciami z tych imprez. Xawery Góral czeka na propozycje, uwagi sugestie i czeka na propozycje.


I Ty możesz pomóc tworzyć serwis MMoto w portalu MM SIlesia!


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto