Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MMoto: Poczciwy Bandyta

Marek Mężyk
Marek Mężyk
Na samych początku muszę się przyznać, że o motocyklach wiem mniej więcej tyle, co Kadafi o pokoju na świecie. Niemniej przejażdżka jednym z przedstawicieli "starych wyjadaczy" na rynku motocyklowym mocno utkwiła mi w pamięci.


Kierowca bez doświadczenia

Nie znam się na produktach motocyklowego rynku. Swoją edukację, jeśli chodzi o prowadzenie jednośladów zakończyłem na pojemności 150 cm3 i to na dodatek dobrych parę lat temu. Natomiast nigdy nie odmawiam, gdy staję przed okazją przejechania się czymś "nowym". Podobnie było z opisywanym modelem.
**
Liczbowa wyliczanka
Zanim przejdę dalej kilka faktów: rok produkcji opisywanego Bandyty to 2004, pojemność silnika 599 cm3, moc 78 KM (przy 10500 obr/min), moment obrotowy 54 Nm przy (9500 obr/min), masa na sucho ok. 210 kg. Oczywiście, dla "kierowników" ścigaczy takie dane mogą wywołać jedynie uśmiech, bo już dawno z podobnej pojemności uzyskiwane moce grubo przekroczyły 100 KM przy wadze sporo mniejszej niż 200 kg.

Wystarczające osiągi
W przypadku Bandyty jednak nie chodzi o wściekłe wycie w zakresach prędkości szlifierki kątowej. Nie jest to także leniwy chopper. To idealny motor do jazdy dla przyjemności bez cięcia powietrza na prawo i lewo. Owszem, gdy przekręci się manetki odpowiednio mocno i zmieni biegi odpowiednio szybko, Bandyta „zrobi” 100 km/h w 4,2 s (według danych katalogowych). Zważywszy na fakt, że Bandyta, którym jeździłem, jest stosunkowo młody, ma niewielki przebieg i opiekuńcze ręce właściciela, podejrzewam, że to całkiem możliwe.
**


Prowadzenie i hamulce

Trudno jest mi się wypowiedzieć na temat prowadzenia i hamulców, gdyż nie mam zbyt bogatego doświadczenia. Mógłbym oczywiście w tym miejscu wklepać wyczytane z Internetu wiadomości, ale to przecież bez sensu. Zawieszenie tłumi, a hamulce zatrzymują. Tyle.

Warto dbać

Wysokoobrotowe silniki monocyklów różnią się nieco od tych stosowanych w samochodach. Zasada działania jest oczywiście ta sama, jednak te z jednośladów wymagają szczególnej troski. Sprawdzony przez lata silnik Bandita zyskał miano niezawodnego, jednak aby tak było, pamiętać należy o regularnej wymianie oleju silnika (chłodzenie powietrzno-olejowe), regulacji czterech gaźników oraz sprawdzaniu luzów zaworowych.
**
Okiem laika **
Suzuki Bandit S to motocykl stworzony dla mnie. Choć wersja N (Naked) bez owiewki bardziej mi odpowiada, to takowa nie jest ona zmniejszyć mojego pożądania do „eski”. Może nawet zrobię prawo jazdy na motor…



Autorem tekstu i zdjęć jest Marek Mężyk, nasz użytkownik i pasjonat motoryzacji. Postanowił wspomóc MMoto pokazując swoje spojrzenie na samachody.


I Ty możesz pomóc tworzyć serwis MMoto w portalu MM SIlesia!


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto