Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na mecze siatkarzy Jastrzębskiego Węgla przychodzi coraz mniej kibiców

Leszek Jaźwiecki
Na mecze siatkarzy Jastrzębskiego Węgla przychodzi coraz mniej kibiców.
Na mecze siatkarzy Jastrzębskiego Węgla przychodzi coraz mniej kibiców. fot. Jakub Jaźwiecki.
Siatkówka w naszym kraju cieszy się ogromną popularnością i jeszcze niedawno hale pękały w szwach, a zdobycie biletu na atrakcyjny mecz graniczyło prawie z cudem.

W tym sezonie obserwujemy nieco mniejsze zainteresowanie. Na hicie PlusLigi Kobiet pomiędzy BKS Aluprof Bielsko-Biała i Muszynianką na trybunach było sporo wolnych miejsc. Podobnie jest w Jastrzębiu i Dąbrowie Górniczej.

Rozgrywki w obu ligach ze względu na mistrzostwa świata rozpoczęły się znacznie później i od razu nabrały szaleńczego tempa. Mecze rozgrywane są co trzy dni, do tego dochodzą spotkania w europejskich pucharach.

- Rzeczywiście, czuje się już pewien przesyt siatkówki - potwierdza Ireneusz Kobyliński, z Klubu Kibica Jastrzębskiego Węgla. - Mecze są nie tylko w soboty czy niedziele, ale także w środy. Dla kibica to problem, bo wtedy trzeba brać urlop. Nie każdy może sobie na to pozwolić.

- Nie mówiąc już o biletach. Chcąc oglądnąć wszystkie mecze trzeba dysponować grubym portfelem - dodaje inny fan z Jastrzębia Artur Strupowski.

Na spotkanie ligowe Jastrzębskiego Węgla wejściówka kosztuje 25 złotych (ulgowa 15 zł). Nieco więcej trzeba zapłacić za mecze w Lidze Mistrzów (30 złotych). W listopadzie jastrzębianie rozegrali trzy mecze u siebie i tyle samo na wyjeździe oraz jeden w Lidze Mistrzów. Tylko na bilety trzeba było wydać 170 złotych.

- Członkowie Klubu płacą roczną składkę w wysokości 150 zł i "wjazd" na nasze mecze mają za darmo. Kosztami za przejazd autokarem dzielimy się z klubem - wylicza Kobylański.

Spadkiem zainteresowania nie martwią się w Polsacie, stacji, która narzuca kalendarz spotkań. - To, że często pokazujemy mecze na pewno nie jest przyczyną spadku frekwencji na trybunach - zapewnia Tomasz Swędrowski, komentator stacji. - U nas oglądalność nie spada, wprost przeciwnie - siatkówka to produkt, który dobrze się sprzedaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto