- Aby zachęcić firmy do inwestowania, trzeba było zadbać o dojazd do tutejszych działek - twierdzi Paweł Błażyca, szef Śląskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, którego siedziba mieści się również przy ul. Szyb Walenty.
Przed przebudową ulica nie była dostosowana do dużych obciążeń i ciężkiego ruchu kołowego, a do usytuowanych tam firm branż ciepłowniczej, górniczej, produkcyjnej duże ciężarówki kursują codziennie.
- Droga miała nawierzchnię bitumiczną, o szerokości 6,5 do 8,5 metra, z zawężeniami sięgającymi połowy pasa ruchu, nienormatywnymi łukami, sprawiającymi trudności w manewrowaniu samochodami ciężarowymi. Dla użytkowników drogi nie było to całkiem bezpieczne- przypomina Jacek Otrębski z Wydziału Dróg i Mostów rudzkiego magistratu.
Prace na kilometrowym odcinku od skrzyżowania z ulicą 1 Maja do ronda przy byłej kopalni Wawel obejmowały wymianę nawierzchni, regulację nieutwardzonych poboczy, modernizację ronda. Zrobiono także nową kanalizację deszczową (wcześniej z powodu niedrożnego odwodnienia woda gromadziła się w ubytkach jezdni). Zmiany dobrze widoczne są też po zmroku, bo przy ulicy stanęło 40 nowych latarni. Różnicę odczuli nie tylko kierowcy, ale i piesi. Dobudowano bowiem ciąg pieszo-rowerowy na całym przebiegu ulicy Szyb Walenty.
- Zdarzało się, że po przejściu od przystanku na ulicy 1 Maja na zajęcia w inkubatorze architektonicznym w ŚPPT miałam przemoczone buty. Często musiałam też uciekać na pobocze przed pędzącymi ciężarówkami, a teraz to już jest inny świat - mówi Aleksandra, studentka drugiego roku architektury Politechniki Śląskiej.
Roboty budowlane kosztowały około 4,3 mln zł, z czego blisko 40 proc. stanowiły środki pochodzące z funduszy europejskich. AW
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?