Podpisana w tym tygodniu przez prezydenta RP nowelizacja prawa telekomunikacyjnego zmusza operatorów do poważniejszego zajęcia się tym problemem.
Piotr Dziubak, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie ukrywa, że zmiana przepisów jest odpowiedzią na rosnącą od dłuższego czasu liczbę skarg na poczynania sieci telefonii komórkowych. Sytuacje, kiedy klienci płacili smsami za usługi, nie znając ich prawdziwej ceny nie należały do rzadkości. Bywało, że posiadacz telefonu decydując się na udział w sms-owym konkursie tak naprawdę uruchamiał subskrypcję dodatkowo płatnych wiadomości, które odtąd były wysyłane na jego numer i których zablokowanie nie było łatwą sztuką.
- Zdarzało się nawet, że klient był obciążany dodatkową opłatą, choć nie wysyłał żadnych sms-ów pod wskazane numery - mówi Piotr Dziubak.
Nie pomogły rozmowy z operatorami i próby skłonienia ich do dobrowolnego przyjęcia kodeksu "dobrych praktyk". W tej sytuacja jedynym sposobem na ukrócenie tej samowolki pozostała zmiana przepisów. Wejdą one w życie 30 dni od podpisania ich przez prezydenta czyli 9 listopada.
Co konkretnie się zmieni? Po pierwsze, w reklamach dodatkowo płatnych usług informacja o ich cenie oraz regulaminie usługi będzie musiała być podana niemal tak samo dużą czcionką jak numer pod jaki należy dzwonić lub wysyłać sms.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?