Siewierz nie należy do największych miejscowości, jednak jego lokalizacja sprawiała, że codziennie tysiące tirów i samochodów osobowych "rozjeżdżały" rynek kierując się tranzytem w stronę Kielc. teraz to się zmieni. Zakończyły się rozpoczęte w listopadzie 2008 roku prace budowlane przy południowej obwodnicy miasta.
Jak wyjaśnia GDDKiA w Katowicach nowo wybudowana obwodnica o długości ponad 5,7 km jest drogą dwujezdniową klasy GP, tj. główną ruchu przyspieszonego. W ramach inwestycji powstały skrzyżowania typu rondo oraz węzeł typu „pełna koniczyna” na przecięciu obwodnicy z DK 1 prowadzącą do Częstochowy. Każde z tych skrzyżowań wyposażone jest w odpowiednie oświetlenie. Inwestycja obejmuje również budowę dróg niższych kategorii celem obsługi terenów przyległych do obwodnicy i dróg gospodarczych dojazdowych do okolicznych pól o łącznej długości ponad 6,8 km.
Dodatkowo oprócz odcinków drogowych projekt przewiduje także budowę 8 obiektów inżynierskich, w tym 2 mostów i 6 wiaduktów, oraz zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu, a ponadto budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 793 o długości 1,3 km. Łączny koszt wszystkich prac wyniósł Całkowity koszt inwestycji to ok. 220 mln zł.
Południowa obwodnica Siewierza w ocenie urzędu i kierowców ma ogromne znaczenie dla ruchu tranzytowego drogi krajowej nr 1 (Częstochowa – Bielsko-Biała) i 78 (Gliwice – Tarnowskie Góry – Kielce) oraz dla mieszkańców Siewierza. Oddanie do ruchu nowego odcinka skutkować będzie całkowitym odciążeniem siewierskiego rynku oraz umożliwi swobodny przejazd drogami krajowymi nr 1 i 78, na skrzyżowaniu których dochodzi obecnie do wielu utrudnień w ruchu pojazdów.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?