Dlaczego szwajcarskie produkty kojarzą się nam z precyzją, a wizyta w Australii zapowiada emocjonującą przygodę? Czemu technologiczne gadżety kupowalibyśmy najchętniej z Japonii, a biznes prowadzilibyśmy w Stanach Zjednoczonych? Na te i wiele podobnych pytań odpowiada destination branding – stosunkowo nowy trend w promocji miejsc, ujmujący kraje, miasta i regiony od strony marketingowej. 13 lutego wystartował „Pokaż nam język” konkurs językowy po raz XII organizowany przez grupę Wyższych Szkół Bankowych. Weźmie w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów szkół ponadgimnazjalnych, to oni spróbują odpowiedzieć na pytanie „Czy lokalna duma = globalny podziw? Rzecz o promocji krajów i miast”.
Cztery etapy rozgrywek
Językowe rozgrywki składają się z czterech etapów. Etap pierwszy odbywa się w formie internetowego testu z wybranego języka przeprowadzanego na platformie www.pokaznamjezyk.pl, który kwalifikuje do dalszych trzech części konkursu rozgrywanych w wybranych Wyższych Szkołach Bankowych.
Podczas półfinałów młodzież będzie odpowiadała na 100 pytań testowych. Uczestnicy finałów sprawdzą swoją wiedzę w debatach moderowanych. Najlepsi z najlepszych zmierzą się w Superfinale, podczas którego wygłoszą prezentacje na zadany wcześniej temat. Zarówno tematyka debat jak i prezentacji będą bezpośrednio nawiązywały do tematu przewodniego konkursu.
Superfinał 13 kwietnia w Gdańsku
Zwycięzców konkursu – w każdym w trzech języków - poznamy 13 kwietnia podczas Superfinału, który odbędzie się w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Co roku konkurs cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem młodzieży, w ubiegłorocznej językowej rywalizacji wystartowało blisko 17 tys. uczniów z 485 szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.
Nagrody
Laureaci otrzymują indeks Wyższej Szkoły Bankowej wraz z opłaconym czesnym za pierwszy rok studiów oraz nagrody rzeczowe. Wydawnictwo SuperMemo World ufunduje nagrody dla klas uczniów biorących udział w finałach konkursu Pokaż nam język z miejsc 1, 2 i 3 – łącznie ponad 1 600 zestawów kursów multimedialnych do intensywnej nauki słownictwa języka angielskiego i niemieckiego zawierających metodę SuperMemo - jedyną metodę optymalizacji zapamiętywania popartą badaniami naukowymi.
Patronem medialnym konkursu jest sieć portali MM Moje Miasto.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?