- Kreacja ta jest elementem kampanii wizerunkowej Intercity, rozpoczętej jesienią 2007 r – mówi MM Silesia Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity. Oprócz Spodka na bannerach i plakatach, które można spotkać na dworcach kolejowych i w pociągach znalazły się również krakowskie Sukiennice, Międzynarodowe Targi Poznańskie i warszawski Pałac Kultury.
- Przez pokazanie wybranych miejsc, chcieliśmy podkreślić zalety podróży koleją. W przypadku Katowic szybkość, czyli dwie filiżanki i Spodek oraz promować główne kierunki na których jeżdżą nasze pociągi – dodaje Chibowska.
Ogromny megaboard, przysłaniający prawie połowę elewacji Dworca Centralnego będzie wisiał do czerwca. InterCity nie chce zdradzać czy zastąpią go Sukiennice czy może targi poznańskie.
Z reklamy zadowolony jest Łukasz Brzenczek, prezes Stowarzyszenia Moje Miasto, które dba o dobry wizerunek miast aglomeracji śląskiej. - Jest to reklama nie tylko IC ale i samych Katowic, których Spodek przecież jest symbolem, podobnie jak np w NYC Empire State Building. Wiec taka darmowa w sumie reklama jest dla miasta czymś jak najbardziej pozytywnym. A i dla samego Spodka jest to fantastyczna promocja, tym bardziej, ze już za niedługo hala nie będzie miała pozycji monopolisty w Polsce – mówi nam Łukasz. Na ulicach Warszawy można spotkać również bilboardy przygotowane przez Urząd Miasta w Katowicach. Katowiczanie cieszą się z promocji swojego miasta w stolicy. - Dobrze, że równolegle i niezależnie od miasta takie reklamy, się pojawiają, bo to buduje pozytywny wizerunek miasta – mówi Brzenczek.
Co o samej reklamie myślą Warszawiacy? - Fajne wykorzystanie Spodka, ale nie wiem czy akurat Katowice to najlepsze miejsce do umieszczania na banerach – mówi nam Agnieszka Kminikowska z Warszawy. Z ostatniej wizyty w Katowicach zapamiętała, że okolice Spodka były brudne i zaniedbane. Podobne opinie o swoim mieście od warszawiaków słyszy Maciej Leks, główny architekt w jednej z największych firm w branży telekomunikacyjnej. Kilka dni w tygodniu pracuje w stolicy. Według jego kolegów i koleżanek Katowice są brudne, pełno tu kopalni i bloków z wielkiej płyty. - Zdziwienie, połączone z niedowierzaniem rysuje się na twarzach, kiedy tłumaczę, że powietrze a zwłaszcza woda w centrum Warszawy nie dorównuje pod względem czystości tej w Katowicach a bloki owszem są, ale nie w centrum, a są i takie, którymi możemy się pochwalić, np. osiedle Tysiąclecia.
Czy reklama IC ma szansę zmienić postrzeganie Katowic przez warszawiaków?.– Spodek to najlepiej rozpoznawalny budynek w stolicy aglomeracji niczym Warszawiaków nie zaskoczy. Wszyscy doskonale o nim wiedzą i nie spodziewajmy się, że ta reklama w jakikolwiek sposób wpłynie na zmianę myślenia o naszym mieście w stolicy Polski – uważa Maciej.
Jakie jest Wasze zdanie? Co trzeba zrobić, żeby zmienić stereotyp, który ciąży na Katowicach i innych miastach regionu? Jak to zmienić? Zapraszamy do dyskusji.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?