Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP InterCity wykorzystuje wizerunek Spodka

Redakcja
Od kilku miesięcy mieszkańcy Warszawy mogą podziwiać olbrzymi megaborad, na którym reklamuje się InterCity. Ale nie tylko, głównym elementem banneru jest symbol Katowic – Spodek.

- Kreacja ta jest elementem kampanii wizerunkowej Intercity, rozpoczętej jesienią 2007 r – mówi MM Silesia Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity. Oprócz Spodka na bannerach i plakatach, które można spotkać na dworcach kolejowych i w pociągach znalazły się również krakowskie Sukiennice, Międzynarodowe Targi Poznańskie i warszawski Pałac Kultury.

 

- Przez pokazanie wybranych miejsc, chcieliśmy podkreślić zalety podróży koleją. W przypadku Katowic szybkość, czyli dwie filiżanki i Spodek oraz promować główne kierunki na których jeżdżą nasze pociągi – dodaje Chibowska.

Ogromny megaboard, przysłaniający prawie połowę elewacji Dworca Centralnego będzie wisiał do czerwca. InterCity nie chce zdradzać czy zastąpią go Sukiennice czy może targi poznańskie.

 

Z reklamy zadowolony jest Łukasz Brzenczek, prezes Stowarzyszenia Moje Miasto, które dba o dobry wizerunek miast aglomeracji śląskiej. - Jest to reklama nie tylko IC ale i samych Katowic, których Spodek przecież jest symbolem, podobnie jak np w NYC Empire State Building. Wiec taka darmowa w sumie reklama jest dla miasta czymś jak najbardziej pozytywnym. A i dla samego Spodka jest to fantastyczna promocja, tym bardziej, ze już za niedługo hala nie będzie miała pozycji monopolisty w Polsce – mówi nam Łukasz. Na ulicach Warszawy można spotkać również bilboardy przygotowane przez Urząd Miasta w Katowicach. Katowiczanie cieszą się z promocji swojego miasta w stolicy. - Dobrze, że równolegle i niezależnie od miasta takie reklamy, się pojawiają, bo to buduje pozytywny wizerunek miasta – mówi Brzenczek.

 

Co o samej reklamie myślą Warszawiacy? - Fajne wykorzystanie Spodka, ale nie wiem czy akurat Katowice to najlepsze miejsce do umieszczania na banerach – mówi nam Agnieszka Kminikowska z Warszawy. Z ostatniej wizyty w Katowicach zapamiętała, że okolice Spodka były brudne i zaniedbane. Podobne opinie o swoim mieście od warszawiaków słyszy Maciej Leks, główny architekt w jednej z największych firm w branży telekomunikacyjnej. Kilka dni w tygodniu pracuje w stolicy. Według jego kolegów i koleżanek Katowice są brudne, pełno tu kopalni i bloków z wielkiej płyty. - Zdziwienie, połączone z niedowierzaniem rysuje się na twarzach, kiedy tłumaczę, że powietrze a zwłaszcza woda w centrum Warszawy nie dorównuje pod względem czystości tej w Katowicach a bloki owszem są, ale nie w centrum, a są i takie, którymi możemy się pochwalić, np. osiedle Tysiąclecia.

Czy reklama IC ma szansę zmienić postrzeganie Katowic przez warszawiaków?.– Spodek to najlepiej rozpoznawalny budynek w stolicy aglomeracji niczym Warszawiaków nie zaskoczy. Wszyscy doskonale o nim wiedzą i nie spodziewajmy się, że ta reklama w jakikolwiek sposób wpłynie na zmianę myślenia o naszym mieście w stolicy Polski – uważa Maciej.

 

Jakie jest Wasze zdanie? Co trzeba zrobić, żeby zmienić stereotyp, który ciąży na Katowicach i innych miastach regionu? Jak to zmienić? Zapraszamy do dyskusji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto