Przeciwnicy majstrowania przy projekcie boją się, że radykalne zmiany spowodują utratę 34 milionów złotych unijnej dotacji do przebudowy placu oraz I i II alei Najświętszej Maryi Panny. - Konieczna jest budowa nowego połączenia po południowej stronie alei o wystarczającej przepustowości. Aleje nigdy nie spełnią tej roli. Ruch ciągle rośnie, zawsze tam będą korki, smród i hałas - pisze internauta "dziadek". Internauci chcieliby też wiedzieć, jaki w końcu będzie harmonogram prac i organizacja ruchu w czasie robót. Jak będziemy jeździć w centrum miasta i jakie przewiduje się objazdy.
Spółka "Przemysłówka", która wygrała przetarg na tę inwestycję, 20 stycznia przedstawiła harmonogram robót Miejskiemu Zarządowi Dróg i Transportu, ale jest trzymany w tajemnicy. MZDiT od dwóch tygodni pracuje nad zmianami w organizacji ruchu na podstawie tego harmonogramu. Zwolennicy utrzymania przejezdności placu twierdzą, że tylko dostępność placu i alei dla samochodów zapobiegnie wymieraniu handlu i kawiarni w tej części miasta. - Częstochowa po reformie administracyjnej umiera, a przebudowa placu bez zmian w projekcie to następny gwóźdź do trumny - pisze internautka.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?