Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice zmienia swój wizerunek. Zaprezentowane zostało nowe logo obiektu, które ma zastąpić dotychczas używany symbol Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A., spółki zarządzającej portem. Zmianie uległa także oficjalna nazwa lotniska – abstrakcyjnie brzmiące Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. zarządzające Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach od pierwszego stycznia br. poszczycić się może znacznie prostszą nazwą – Katowice Airport.
Starania o nowe logo rozpoczęły się w marcu 2008 r. W przetargu na wykonanie projektu spośród 23 firm specjalizujących się brandingiem wyłoniono warszawską agencję Mamastudio. Powołano także specjalną komisję doradczą, mającą pomóc w wyborze logotypu spośród zaproponowanych przez agencję projektów. W jej skład oprócz przedstawicieli GTL SA weszli także: rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz przedstawiciel kadry naukowej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Swój udział w podjęciu decyzji miała także grupa tysiąca osób, które wzięły udział w badaniach fokusowych, przeprowadzonych na terenie Katowic oraz Warszawy przez firmę ARC Rynek i Opinia.
- Prace nad logo trwały kilka miesięcy. Muszę przyznać, że całość prac, ich przygotowanie i przeprowadzenie oceniam bardzo dobrze - mówi w rozmowie z MM Silesia prof. Adam Romaniuk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach - Przedstawione logo jest wynikiem wielu konsultacji, przeszło przez porządne badania focusowe, które też miały duży wpływ na ostateczny jego wygląd. Jestem przekonany o tym, że zaakceptowana wersja wytrzyma próbę czasu. Jest to logo oryginalne, zachowujące odpowiednie proporcje między abstrakcją, a symboliką - dodaje.
Czytaj również: Czy Karol Godula to dobry patron dla lotniska? |
W grudnia 2008 r. Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA zatwierdził logotyp Katowice Airport. Nowe logo przedstawia literę K, która symbolizuje Katowice jako punkt docelowy przylotów i odlotów. Użyte kolory nie tylko doskonale komponują się z barwami województwa, lecz równocześnie nawiązują do trzech segmentów rynku przewozów lotniczych: ruchu biznesowego (niebieski), czarterowego (żółty) i niskokosztowego (zielony).
- Logo oceniam bardzo dobrze. Kolory w nim użyte nie tylko współgrają z barwami naszego województwa, ale też nawiązują do trzech segmentów rynku lotnicznego - mówi w rozmowie z MM Silesia
Cezary Orzech, rzecznik prasowy Airportu Katowice - Do tej pory posługiwaliśmy się logiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, teraz w końcu mamy własne - dodaje.
Czytaj również: Pyrzowice z potężną mgłą z okazji 2-milionowego pasażera |
Element lotniczy akcentuje zakończenie litery K symbolicznym skrzydłem. Tym samym nie w sposób nie skojarzyć logotypu z tradycyjnym wizerunkiem Pegaza czy Pomnikiem Powstańców Śląskich, będącym jednym z najbardziej charakterystycznych monumentów Katowic.
A Wam z czym się kojarzy? Oceńcie nowe logo w skali od 1 do 10
SERWIS MM O INWESTYCJACH | ||
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?