MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Press: Ranking fan pageów klubów T-Mobile Ekstraklasy. Jak wypadły nasze zespoły?

ivan
Branżowy miesięcznik „Press” zaprezentował w nowym numerze ranking profili na Facebooku zespołów T-Mobile Ekstraklasy. Nasze kluby – Górnik Zabrze, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Ruch Chorzów, wypadły przeciętnie, bądź słabo.

ZOBACZ PEŁNE ZESTAWIENIE!

Zestawienie powstało na podstawie głosowania pięcioosobowego jury, w skład którego weszli specjaliści od mediów społecznościowych. Każdy z nich punktował fan page klubów w skali 1-10, w poszczególnych kategoriach: idea, aktywność na profilu, jakość treści, interaktywność, efektywność, profil a wizerunek klubu.

Najwyżej z naszych klubów znalazł się Górnik Zabrze, który został sklasyfikowany na 8. miejscu. Podbeskidzie było 10, a Ruch Chorzów 13.

Piłka nożna w woj. śląskim: Przeczytaj o niej wszystko!

Oto uzasadnienia, jakie znalazły się w miesięczniku „Press”:

Górnik Zabrze:
W każdym aspekcie fan page przeciętny. Słaba aktywność oraz niewielka społeczność - 6 tysięcy, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej popularnych klubów w Polsce. Profil jest tak okrojony, że w zasadzie to miniforum. Najbardziej merytorycznie rozdyskutowana strona. Plus: widać kibiców, nie widać kiboli. Górnik odpowiada na pytania fanów, posty są publikowane regularnie, lecz niewiele jest materiałów stricte społecznościowych; aktywność administratora można skwitować krótko - niepytany nie odzywa się. Duża część postów przypomina raczej depesze prasowe. Fajny "kalendarz wydarzeń". Niestety, klub nie pozwala fanom na robienie samodzielnych wpisów i nie bierze udziału w prowadzonych dyskusjach.

Podbeskidzie:
Cel istnienia profilu zaprezentowano na awatarze: oficjalne miejsce spotkań sympatyków TS Podbeskidzie. Niestety, na deklaracji się kończy - komunikacja, materiały graficzne (jeśli są)nie nawiązują do idei spotkań sympatyków klubu. Widać traktowanie fanów wyłącznie jako dostarczycieli ruchu na stronę www.

Ciekawe, że Podbeskidzie chyba jako jedyny klub ekstraklasy na profilu umieścił informację o aktualnym stanie tabeli i terminarzu rozgrywek. Co również unikalne - mają wybitnie prosprzedażowy program partnerski i każdy fan, jest ich 5 tysięcy, wie, że w Centrum Sportowym Solar otrzyma 10 procent zniżki. I do tego ten kalendarz "Górale i damy". Brawo dla beniaminka. Szkoda, że strona nie pozwala na wpisy fanów na tablicy.

Ruch Chorzów:
Profil nie ma strony powitalnej. Informacja o klubie też nie zachęca, bo koncentruje się na danych, a nie na emocjach. Posty pojawiają się rzadko, często środku nocy, za to w dużej liczbie za jednym razem. Efektem jest znikoma aktywność fanów, których liczba, 4,5 tysiąca, nie wykorzystuje potencjału klubu. Kilka zdjęć, sztampowe podsumowanie po meczu. Komentarzy brak, lajków brak. Przede wszystkim zaś brak spójnej idei komunikacji. Regularny kontakt z fanami, zachęcanie ich do brania udziałów w konkursach i łączenie wirtualu z realem, np. poprzez profil trał nabór do konkursu strzeleckiego. Całość sprawia wrażenie komunikatów prasowych. Brak materiałów wideo. Klub pozwala na dokonywanie wpisów na tablicy przez fanów ale milczy w komentarzach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto