Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa dworca PKP w Katowicach: podróżni muszą się spodziewać utrudnień

Przemysław
Przemysław
Główny budynek dworca zostanie zamknięty 25 października, a podróżni będą musieli korzystać z dworca tymczasowego.

Mimo iż budynek dworca od strony Placu Szewczyka zostanie zamknięty już w poniedziałek, wytyczone zostanie przejście dla podróżnych. - Estakada będzie wygrodzona i nie będzie w całości otwarta, ale górą będzie można wejść specjalnym tunelem. Organizujemy pracę tak, żeby można było dworzec demontować, a ludzie mogli spokojnie przechodzić z jednej strony miasta na drugą - zapewnia Monika Olejnik-Okuniewska, rzecznik prasowy Neinver Polska.

Dobrą informacją dla podróżnych jest to, że w związku z ostatnim etapem przygotowań budowy dworca, nie zostanie zamknięty Plac Szewczyka. - Na pewno zostanie on zamknięty w tym roku, ale dokładna data nie jest jeszcze znana. Od 25 października nic się natomiast nie zmieni i nadal funkcjonować będą tam autobusy - dodaje Olejnik-Okuniewska.

Dworzec tymczasowy funkcjonuje już na Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej. W budynku i na zewnątrz znajduje się łącznie 9 kas biletowych, rozkład jazdy pociągów, punkt informacyjny, poczekalnia, toalety, skrytki bagażowe, bankomat, kantor i kafejka. - Przygotowaliśmy wszystko, czego potrzebują podróżni. Warto zaznaczyć, że w kasach Intercity będzie można zakupić wszystkie rodzaje biletów - tłumaczy Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP. Dodatkowe dwie kasy wraz z punktem informacyjnym znajdują się przy wejściu do tunelu od ul. Konopnickiej.

O zmianach w funkcjonowaniu dworca informować będą specjalni informatorzy, którzy pojawią się w okolicach głównego budynku dworca w piątek od godz. 6. - Będą oni rozdawać ulotki i mapki, ułatwiające poruszanie się po dworcu. Chcemy dotrzeć do ludzi bezpośrednio, aby każdy wiedział jakie zmiany będą od poniedziałku. Informatorzy pracować będą również w weekendy, tak aby każdy podróżujący mógł otrzymać potrzebne informacje - wyjaśnia Olejnik Okuniewska.

Informatorzy ubrani będą w specjalne jaskrawozielone kamizelki i czapki z napisem "Uwaga Przemiany!". Dodatkowo, informacje o możliwych utrudnieniach dla pasażerów, będą przekazywane przez dworcowe megafony.

Nowy rozkład jazdy uwzględnia już wyłączenie z funkcjonowania peronu pierwszego, więc podróżni nie będą zaskoczeni, natomiast harmonogram prac na wszystkich peronach przedstawił Józef Jerzewicz z katowickiego oddziału PKP.

- Do nowego rozkładu jazdy chcemy zmodernizować peron pierwszy, ale będzie to etap przejściowy. Od nowego rozkładu jazdy do następnego, zamierzamy zrobić infrastrukturę kolejową i komunikacyjną w obrębie peronu drugiego i trzeciego, natomiast na pierwszą połowę 2012 roku zostawiliśmy wykończenie wszystkich robót budowlanych designem i doposażeniem sprzętem tj. schody ruchomy, czy windy dla niepełnosprawnych - wyjaśnił Jerzewicz.

Utrudnienia związane z przebudową dworca ma zrekompensować podróżnym efekt finalny i zakończenie budowy w 2012 roku. - To będzie zupełnie nowa jakość i najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Polsce. W sposób bardzo przyjazny dla pasażerów będzie zaprojektowana przestrzeń. Wszystko skomponowane w logiczny sposób – w odpowiednich miejscach będą kasy biletowe, bankomaty, kafejki, kioski prasowe czy punkty korzystania z Internetu. Wnętrze oczywiście czyste, nowoczesne, czyli takie, w których będzie się chciało przebywać - podsumowuje Łukasz Kurpiewski.

Inwestycje na Śląsku i w Zagłębiu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto