Z powodu przebudowy pierwszego peronu, dotychczasowe skomunikowania pociągów REGIO nie będą zachowane w godzinach od 6:00 do 9:30 oraz w godzinach od 13:00 do 18:30.
Wyjątek stanowią zgłoszenia przez kierownika pociągu większej grupy podróżnych zdążających na przesiadkę lub osób niepełnosprawnych.
W praktyce oznacza to, że składy, które normalnie czekały na przyjazd opóźnionego pociągu z innego kierunku, nie będą przytrzymywane. Np. w przypadku spóźnienia składu ze strony Bielska, pociąg do Gliwic nie poczeka na pasażerów. Wyjątek będzie stanowić zgłoszenie kierownika pociągu osoby niepełnosprawnej lub większej grupy ludzi, która będzie chciała zdążyć na przesiadkę. Komunikat nie precyzuje jednak, jak owa „większa grupa podróżnych” ma być liczna.
Zamknięcie dworca jest kwestią czasu, bowiem kolej deklaruje, że ze wszystkim jest gotowa i czeka tylko na sygnał od inwestora. - Wszystko jest w tej chwili na etapie przenoszenia. Myślę, że pod koniec przyszłego tygodnia dworzec całkowicie będzie zamknięty. Ale decyzja należy do Neinvera - tłumaczy telewizji TVS Trzoński. Potem wszystko potoczy się błyskawicznie, jeszcze w tym roku czeka nas wyburzenie estakady i rozkopanie pl. Szewczyka, a w przyszłym rozbiórka hali głównej dworca i remont kolejnych peronów.
Inwestor zapewnia, że obiecanych ponad rok temu terminów na pewno dotrzyma. - Ostateczną datę pełnego uruchomienia dworca tymczasowego w Katowicach podamy razem z PKP z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby podróżni mogli się do tego przygotować. To nastąpi już niebawem - podkreśla Monika Olejnik-Okuniewska, rzecznik prasowy Neniver Polska.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?