Zawarta dwa lata temu umowa zakładała, że samorządy gminne, posiadające na swoim terenie zinwentaryzowane i objęte gminnym programem likwidacji azbestu obiekty zawierające odpady azbestowe, mogą na ich likwidację uzyskać dotację w wysokości 50 proc. kosztów kwalifikowanych.
Pozostałe dofinansowanie pochodziło ze środków katowickiego Funduszu w formie preferencyjnej pożyczki, która w 40 proc. mogła zostać umorzona bez konieczności przeznaczenia umorzonej kwoty na nowe zadanie proekologiczne. W praktyce dawało to właścicielom domów prywatnych jedyną szansę na sfinansowanie bezzwrotne, ze środków publicznych, zdjęcia azbestu, transportu i jego unieszkodliwienia.
Do tej pory z takiej możliwości w naszym regionie skorzystało 12 gmin. Inne mają na to szansę jeszcze przez rok.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?