Zniszczony asfalt, pordzewiałe bariery energochłonne, sypiące się krawężniki, zapadnięte przejazdy tramwajowe, powykrzywiane tory i roślinność powoli wypierająca beton - to codzienny widok mieszkańców Sosnowca, poruszających się w stronę i z dzielnicy Środula.
Wiadukt na ulicy Gabriela Narutowicza powstały w okresie PRL-u powoli degradowany jest przez warunki atmosferyczne. Wpływają one nie tylko na samą konstrukcję, ale również na istniejąca na nim infrastrukturę, a w szczególności na torowisko lini 24, które uległo pod wpływem temperatur odkształceniu.
- Wyboczenie szyny tramwajowej na wiadukcie jest efektem przyrostu jej długości w wyniku występowania ekstremalnie wysokich temperatur. Służby techniczne utrzymania bieżącego torowisk tramwajowych, naprawiły je kilka dni temu - wyjaśnia MM Silesii Zdzisław Kasza z Tramwajów Śląskich S.A. - Remonty i modernizacje torowisk tramwajowych należą do przedsięwzięć drogich, tym samym ilość realizowanych zadań zależy od możliwości finansowych Spółki oraz oceną stopnia technicznego zużycia całej konstrukcji torowiska - dodaje Kasza.
Zaznaczyć należy, że naprawa torowiska została wykonana po interwencji**portalu MMSilesia** w Tramwajach Śląskich. Przedstawiciele spółki podkreślają, że naprawa samych tylko przejazdów przez torowisko wymagałaby remontu w technologii tzw. szyny pływającej. 1 metr kosztuje aż 7 tys. złotych, a na to nie ma środków. Okazuje się, że w kwestii naprawy samego wiaduktu nie jest lepiej. W tym roku w budżecie miasta nie zagospodarowano środków na kompleksową renowację. Jedynie na częściową wymianę asfaltu.
- Wykonawcą remontu fragmentów nawierzchni w tym miejscu jest Miejski Zakład Ulic i Mostów. Najpierw została sfrezowana najbardziej zniszczona warstwa ścieralna i ułożona nowa w II etapie. Następnie wykonano frezowanie na łączniku do ul. Staszica (kierunek Centrum). Na samym końcu w godzinach nocnych wykonano frezowanie fragmentów obu jezdni ul. 3 Maja pod wiaduktem ul. Staszica - mówi MM Silesii Grzegorz Dąbrowski, rzecznik Urzędu Miasta w Sosnowcu. - Ogółem wyfrezowano około 3000 m2 nawierzchni z asfaltobetonu na 4 różnych fragmentach dróg - dodaje.
Zobacz również: Tymczasowe ronda mają poprawić bezpieczeństwo [Zdjęcia] |
Obecnie trwają pracę polegające na pokryciu asfaltem wyfrezowanych miejsc, jednak w kwestii samego wiaduktu nic się nie w tym roku nie zmieni, więc kierowcom przyjdzie poczekać na poprawę konfortu jazdy w tym miejscu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?