Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świętochłowice chcą się promować. Nawet w Warszawie i dwóch lotniskach!

Martyna Dyszka
arch.
Świętochłowice - najmniejsze, bo zaledwie 54-tysięczne, miasto Górnośląskiego Związku Metropolitalnego - chce przyciągnąć inwestorów. W jaki sposób? Reklamując się na Dworcu Centralnym w Warszawie i... dwóch lotniskach!

"Świętochłowice są bliżej niż myślisz" - pod takim hasłem prowadzona będzie kampania promocyjna. Billboardy pojawią się w Warszawie oraz na lotniskach w Pyrzowicach i Balicach. Mało tego, miasto - wzorem Katowic - planuje wyprodukować profesjonalne spoty reklamowe, które będą emitowane w telewizji. Kampania nie będzie miała jednak takiego rozmachu jak ta katowicka - jej koszty są bowiem trzykrotnie mniejsze, to nieco ponad pół miliona złotych, w większości pochodzące z unijnych dotacji.

Jest tylko jeden problem: dziś trudno wskazać miejsca, którymi Świętochłowice mogą się pochwalić na billboardach czy w spotach reklamowych. Kampania ruszy jednak dopiero w przyszłym roku, a do tego czasu w mieście sporo ma się zmienić. W OSiR Skałka (gdzie na remont generalny od lat czeka stadion) ma powstać basen ekologiczny, siłownia pod chmurką i skatepark.

Ma się także rozpocząć remont budynku, w którym w 2013 roku powstanie Muzeum Powstań Śląskich.
Jednak przede wszystkim Świętochłowice chcą się skupić na promocji dziewięciu terenów inwestycyjnych. - Reklamy promujące właśnie tereny inwestycyjne pokazane zostaną w ambasadach Indii i Chin, a już w czerwcu 2012 roku planujemy spotkania biznesowe, mające na celu pokazanie potencjału inwestycyjnego i gospodarczego, który tkwi w Świętochłowicach - opowiada Dawid Kostempski, prezydent miasta.

Według Kostempskiego, atutem Świętochłowic jest lokalizacja - miasto znajduje się w sercu aglomeracji. Swoje tereny inwestycyjne Świętochłowice promowały już w tym roku na targach w Monachium i Wiedniu. W przyszłym władze miasta chcą pojechać też do Cannes.

Ponadto władze miasta złożyły już wniosek do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej o rozszerzenie jej o tereny inwestycyjne Świętochłowic, gdzie bezrobocie sięga 16 procent. - Nasze miasto jest niezbyt zasobne i pilnie potrzebujemy nowych miejsc pracy, dlatego chcemy je stworzyć - mówi Mirosław Adamski, pełnomocnik prezydenta Świętochłowic ds. rozwoju gospodarczego.

* CZYTAJ KONIECZNIE:

NAJBOGATSI I NAJBIEDNIEJSI POSŁOWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ KONIECZNIE
TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto