Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Test MMoto: Toyota Avensis [Zdjęcia]

Przemysław
Przemysław
Trzecia generacja Toyoty Avensis zdecydowanie różni się od swojej poprzedniczki. Zbudowano ją na nowej platformie, zaprojektowano nowe zawieszenie i zmieniono stylistykę.

Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu D. Poprzednia wersja Avensisa zadebiutowała w 2003 roku i charakteryzowała się przede wszystkim konserwatywną stylistyką. Obecna generacja tego pojazdu narodziła się w europejskim centrum designu koncernu pod Niceą i od razu rzuca się w oczy nawiązanie do Lexusa IS250, jak i limuzyny z gamy Lexusa LS. "Poprzedniczka" Avensisa nie przykuwała uwagi przechodniów, natomiast obecna, bardziej agresywna zdecydowanie wyróżnia się z tłumu.

W nowej wersji zmiejszona została również pojemność bagażnika z 520 litrów do 509 litrów, jednak różnica jest niezauważalna. Samochód jest za to dłuższy i szerszy o 5 centymetrów, natomiast zmianie nie uległ rozstaw osi.

Debiutująca w 2008 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu, trzecia odsłona Avensisa, dostępna jest obecnie w  dwóch wersjach - sedan i kombi. Nie ma już możliwości nabycia wersji liftback, z której zrezygnowano. Do wyboru mamy sześć wersji silnika: trzy benzynowe: 1,6/132 KM, 1.8/147 KM i 2.0/152 KM oraz diesle o pojemności 2.0 i 2.2 litra, które mają odpowiednio 126, 150 i 177 KM. Nasza redakcja otrzymała do testów Toyotę Avensis 2.0 Valvematic 152KM Multidrive**S**.

Wnętrze:

Wnętrze jest znacznie przestronniejsze niż w poprzednim modelu. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i kierowca nawet po długiej podróży nie odczuwa dyskomfortu. Gorzej wygląda sytuacja pasażerów, siedzących z tyłu samochodu, dla których nie ma zbyt dużej ilości miejsca, a wygodnie podróżować mogą tam jedynie dwie osoby. Jak na limuzynę klasy średniej, do której zalicza się w naszym kraju Avensisa jest to duży minus. Więcej miejsca z tyłu oferuje nawet Skoda Octavia!

Do minusów zaliczyć można również nisko opadająca krawędź dachu, która powoduje słabą widoczność do tyłu. Z drugiej strony nadaje to Avensisowi bardziej sportowy charakter, tak więc "coś za coś". Kokpit przypomina w pewnym stopniu, stosowany w Lexusie IS, którego mieliśmy okazję testować już wcześniej. Ciemne plastiki deski rozdzielczej i bursztynowe podświetlenie idealnie współgrają i potrafią nacieszyć oko kierowcy.


automatyczna 7-biegowa skrzynia biegów

skórzane fotele w wersji "Prestige"

Parametry:

Testowana wersja posiadała nowoczesny silnik 2.0 Valvematic o mocy 152KM z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do setki w równe 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h.

Dzięki zastosowaniu technologii Toyota Optimal Drive dobre osiągi auta "idą w parze" z niskim spalaniem. Średnie zużycie paliwa testowanego modelu wg producenta wynosi 7 litrów/100km, a podczas jazdy poza miastem zaledwie 5,7l/100km.

Spokojna i płynna jazda pozwala jednak na poprawienie tego wyniku. Naszej redakcji udało się osiągnąć wynik 5,4 litra, co jak na limuzynę klasy średniej jest zaskakująco dobrym wynikiem. Dodając do tego duży komfort przy mało dynamicznej jeździe, jest co zachwalać!

Dodatki:

O bezpieczeństwo w Toyocie Avensis nie trzeba się martwić. W każdej z wersji standardem są przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy i boczne kurtyny powietrzne. Do tego komplet systemów bezpieczeństwa ABS, TRC, BA, czy VSC+.

Lepszą widoczność zapewniają reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, a dzięki systemowi nawigacji z 7-calowym ekranem i kamerą cofania, dojedziemy na miejsce i bezstresowo zaparkujemy. Za tę przyjemność trzeba jednak dopłacić 6500 złotych.

Nie można zapomnieć także o przednich fotelach, regulowanych elektrycznie z możliwością zapisania w pamięci dwóch ustawień i regulacji kierownicy. O komfort podróży zadba również dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, a w zimie podgrzewane przednie fotele.

Kamera cofania
Możliwość zapisania dwóch ustawień foteli

Ocena:

Avensis to bardzo udany model, szczególnie teraz kiedy z nudnego jak flaki wozidła dla emeryta ewoluował w kawał przykuwającego oko dynamicznego zarówno sedana jak i kombi. Docenią go fani i użytkownicy dotychczasowych modeli Toyoty, ale i kierowcy, którzy mają pierwszy kontakt z tą marką.

Charakterystyczne dla samochodów z Japonii jest pedantyczne wykończenie wnętrza materiałami wysokiej jakości. Mało która marka oferuję w przystępnej cenie limuzynę klasy średniej, w której poczujemy się wyjątkowi jak w aucie klasy znacznie wyższej.

Widok z przodu
Tył samochodu w stylu Lexusa

Dane techniczne:

Wersja:Toyota Avensis 2.0 Valvematic 152KM Multidrive S
Długość (mm):4695
Szerokość (mm):1810
Wysokość (mm):1480
Rozstaw osi (mm):2700
Waga (kg):1530
Pojemność bagażnika (l):509
Moc (kW/KM):112/152
Przyspieszenie do 100 km/h (s):10
Prędkość maksymalna (km/h):205
Średnie zużycie paliwa (l):7 litrów/100 km
Cena testowanego modelu (zł):111 390

SERWIS MM MOTO




emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto