W pojazdach zamontowano system odzysku energii elektrycznej. Podczas hamowania silnik działa jak prądnica i kumuluje energię elektryczną, którą następnie oddaje do linii zasilania windy zmniejszając tym samym zużycie energii elektrycznej. Ponadto udźwig kabin został zwiększony z 1000 kg do 1600kg, dzięki czemu jednocześnie w kabinie może jechać nie 13, ale 21 osób.
Pomyślano też o niepełnosprawnych. Kabiny wind zostały zaprojektowane tak, aby mogły z nich swobodnie korzystać osoby niepełnosprawne. Dodatkowo panele sterowania zostały wyposażone w przyciski oznaczone symbolami Braille'a i system głośnomówiący powiadamiający o kierunku jazdy i kondygnacji.
Dodatkowo sterowanie wind numer 3, 4 i 5 zostało zintegrowane. Po przyciśnięciu przywołania wind zapalają się podświetlenia przycisków dla 3 maszyn, natomiast przyjeżdża ta która jest najbliżej lub ta która w zadysponowanym kierunku właśnie jedzie obsługując wezwania z innych kondygnacji. Co w połączeniu z prędkością 1,6 m/s nowych dźwigów pozwoli na efektywniejsze przewożenie pasażerów.
Jednocześnie z wymianą wind prowadzone były prace budowlane oddzielające szyby windowe przegrodą ognioodporną, a hall przed windami został wyposażony w oświetlenie ewakuacyjne.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?