Wszystko zaczęło się od zablokowania budowy ronda przez firmę Stalexport. W wyniku takiego działania miasto musiało nanieść poprawki na projekt Drogi Współpracy Regionalnej, co wiąże się z opóźnieniem budowy i dodatkowymi kosztami. Potem sprawy potoczyły się lawinowo. Prezydent Paweł Silbert zaczął pisać codzienne listy do ministra Cezarego Grabarczyka. Zarzucił on też, że ministerstwo nie przyznało dotacji na budowę III i V etapu projektu MTdA z powodu nacisków Stalexportu. - Etap I i II projektu były wykonane w ramach programu SPOT (Sektorowy Program Operacyjny Transport - przyp. D.S.) natomiast dofinansowanie do III i V etapu miało być przyznane w ramach programu Rozwoju Sieci Drogowej TEN-T – odpiera zarzuty Mikołaj Karpiński - rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.
Cały spór nabiera tempa. Pojutrze Paweł Silbert ma podpisać umowę na realizację budowy III etapu MTdA. Zaprosił nawet ministra. Ten jak udało nam się dowiedzieć z zaproszenia raczeni nie skorzysta.
Prezydent Jaworzna przy pomocy swoich współpracowników wysyła dziennikarzom maila w którym pisze jak Stalexport manipuluje faktami.
- Wszystko wskazuje na to, że prezydent Jaworzna rozpoczął już swoją kampanię wyborczą. Szkoda, że posługując się mediami wprowadza opinię publiczną w błąd. Stalexport Autostrada Małopolska wywiązuje się rzetelnie z zapisów umowy zawartej z Ministrem Infrastruktury – irytuje się Alicja Rajtar.
Spór nabiera tempa. Mógłby go zażegnać nowy aneks do umowy koncesyjnej, który przygotowuje Ministerstwo Infrastruktury. - Spotkałem się ostatnio z ministrem Grabarczykiem, rozmawialiśmy w tych kwestiach, ale trudno powiedzieć czy coś drgnęło - mówi poseł PO z Jaworzna Wojciech Saługa.
W piątek zostanie podpisana umowa na przebudowę Drogi Krajowej 79. Na chwilę obecną firma Stalexport nie wydała oficjalnego stanowiska w tej sprawie.
Przeczytaj mail do dziennikarzy:
W związku z informacjami, że koncesjonariusz autostrady płatnej tłumaczy się z nieoświetlonych węzłów na autostradzie A4 paragrafem rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych mówiącym, że "przepisów rozporządzenia nie stosuje się do budowy autostrad, wobec których przed dniem wejścia w życie rozporządzenia została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę lub został złożony wniosek o wydanie takiej decyzji" wyjaśniamy, że jest to przepis przejściowy (ostatni paragraf rozporządzenia) dotyczący toczących się w trakcie wchodzenia w życie postępowań administracyjnych dla autostrad płatnych. Stalexport nie mógł skorzystać z tego zapisu, gdyż dopiero pół roku później otrzymał koncesję. Tymczasem zgodnie z § 1. pkt . 4 "przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu, wykonywaniu i eksploatacji autostrad i związanych z nimi urządzeń, a także ich odbudowie, rozbudowie i przebudowie oraz przy remontach objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę".
Pragniemy przypomnieć, że Stalexport uzyskał koncesję za dostosowanie niepłatnej autostrady do wymogów autostrady płatnej, z których do tej pory się nie wywiązał.
Informujemy, że autostrady bezpłatne również muszą mieć oświetlone węzły.
Mówi o tym jednoznacznie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie:
§ 109. 1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu,
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona.
źródło: Jaworznianin.pl
SERWIS MM O INWESTYCJACH | ||
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?