Zmiany kolorów autobusów! ZTM chce ujednolicenia kolorów autobusów i tramwajów. Zobacz WIZUALIZACJE

tos/mat.pras.
Pojazdy obsługujące transport miejski na Śląsku i w Zagłębiu mają dziś różne kolory w zależności od tego, jaki przewoźnik obsługuje daną linię. Autobusy z Katowic i Gliwic są żółte, ale te z Zagłębia - biało-czerwone. W koncepcji przygotowanej przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, która zakłada ujednolicenie barw pojazdów, autobusy PKM Sosnowiec mają mieć taki kolor jak wozy śląskich PKM-ów.

Regularne linie autobusowe – żółte; specjalne – fuksjowe, tramwaje pozostaną czerwone, a trolejbusy będą żółto-zielone. To wspólna paleta barw dla pojazdów kursujących pod szyldem Zarządu Transportu Metropolitalnego. Na pojazdach razem z logo ZTM, pojawi się też logo GZM, metropolitalny piktogram danego miasta oraz logo operatora. Ujednolicenie kolorystyki zajmie kilka lat. Pojazdy bowiem nie będą specjalnie przemalowywane, a barwy będą zmieniane podczas nowych przetargów na obsługę danych linii.

- Wspólnie postawiliśmy na żółty kolor, który jest klasyczny i uniwersalny - mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii o decyzji ws. ustalenia jednolitych kolorów pojazdów kursujących pod szyldem ZTM.

Żółty będzie przeznaczony dla regularnych linii autobusowych; fuksja - liniom specjalnym, czyli np. autobusom na lotnisko; tramwaje pozostaną czerwone, a trolejbusy będą żółto-zielone.

- Rewolucyjne jest to, że po raz pierwszy pojazdy kursujące w aglomeracji będą mieć wspólną i jednolitą identyfikacje wizualną – podkreśla Kazimierz Karolczak.

Zmiany te potrwają kilka lat. Metropolia bowiem nie planuje specjalnego przemalowywania pojazdów, ponieważ wiąże się to ze zbyt wysokimi kosztami. Samych autobusów każdego dnia wyjeżdża na ulice naszych miast ponad tysiąc. Wspólna identyfikacja pojazdów będzie wprowadzana podczas nowych przetargów na obsługę danej linii – wskazana kolorystyka będzie jednym z warunków zamówienia.

Obecnie w żółtych barwach jeżdżą autobusy PKM Gliwice i PKM Katowice, jednak i one będą wymagały zmiany kolorów, aby odcień ten był zgodny z identyfikacją wizualną Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Dodatkowo na pojazdach pojawią się identyfikacje wizualne Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Logo GZM znajdzie się w przedniej części burty pojazdu, po obu bokach. Na autobusach i trolejbusach będzie ono w kolorze fuksji, natomiast na tramwajach w kolorze żółtym.

Logo ZTM z kolei będzie tożsame z kolorem pojazdu i zostanie umieszczone na bocznych szybach.

Z kolei autobusy będące własnością przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, mogą mieć naklejony symbol miasta, który może znajdować się nad pierwszymi drzwiami. Znak ten musi być zgodny z piktogramami zamieszczonymi w systemie identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartos18

Jako iż mieszkam w Dąbrowie Górniczej, jeszcze od małego autobusami i odkąd pojawiły się nowoczesne autobusy niskopodłogowe. To dziś zaczynam odczuwać takie znudzenie kolorystyką na autobusach biało-czerwone. Dziś rozmyślałem o tym aby ZTM zaczęło zastanawiać się nad zmianą kolorystyki w autobusach jeżdżących z Dąbrowy Górniczej do innych miast na Śląsku. Mam pewien plan kolorystyki autobusów aby otóż przemalować wszystkie autobusy z koloru biało-czerwonego na niebiesko-zielone. Akurat bardzo lubię te kolory więc sądzę że byłyby w bardzo ładnym urozmaiceniem dla Dąbrowskich autobusów w komunikacji miejskiej :D. Byłbym skłonny do rozmów z zarządcom komunikacji miejskiej na Śląsku i razem byśmy mogli dojść do porozumienia w sprawie przemalowań autobusów aby były wizytówką dla odwiedzających Woj.Śląskie.

G
Gość
Wreszcie ujednolicą jakoś te barwy jak w innych miastach.
Szkoda że nie wyeliminują dziesiątek przewoźników z Pacanowa ze starym poniemieckim szrotem w tysiącu odmian i typów obsługującym niektóre linie a kierowcy nie wiedzą co to rozkład jazdy i zegarek....
G
Gość
Przecież wyraźnie zaznaczono, że jednolita barwa ma dotyczyć tylko nowych autobusów, nie wiem gdzie @nico wyczytał o przemalowaniu już jeżdzących pojazdów?
M
M.
"Komentarz do konferencji prasowej zorganizowanej przez prezydenta miasta w sprawie budowy stadionu Ruchu Chorzów.
Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o. o. powstała kilka lat temu jako spółka celowa dla realizacja zadania – budowa nowego stadionu Ruchu Chorzów. Już w 2016 r. radni przekazali spółce kwotę 12 mln zł. na rozpoczęcie inwestycji (Centrum Przedsiębiorczości udzieliło wtedy z tych pieniędzy pożyczkę 12 mln zł. dla Ruchu Chorzów). Dziś, gdy byliśmy praktycznie w przeddzień rozpoczęcia przetargu (miał być ogłoszony w kwietniu) prezydent A. Kotala informuje, że miasto podjęło decyzję, że jeśli Centrum Przedsiębiorczości ma realizować inwestycję (wiadomo to od paru lat!), to w aporcie otrzyma obecny obiekt z terenem, na którym będą prowadzone prace. A decyzja o przekazaniu wymaga wcześniejszych zmian geodezyjnych. Dlaczego tego nie zrobiono kilka lat temu?! Trudno się dziś dziwić zdenerwowaniu i poirytowaniu kibiców zniecierpliwionych czekaniem na rozpoczęcie budowy stadionu. Albo działania prezydenta miasta i urzędu są nieporadne i brak panowania nad sytuacją, albo jest to celowe działanie nastawione na opóźnianie rozpoczęcia budowy. Obie możliwości nie są dobre.
To samo dotyczy projektu nowego stadionu. Projekt jest znany od dłuższego czasu. Został on opracowany zgodnie z oczekiwania prezydenta miasta. Na krótko przed ogłoszeniem przetargu, prezydent decyduje się w nim na zmiany. Dlaczego teraz, a nie wcześniej?! Przecież stadiony z zapleczem komercyjnym (restauracje, fitness, sale pod najem) i np. z muzeum klubowym buduje się już wszędzie, to przyjęty standard. Normalna rzecz.
Mowa o potrzebie wyburzenia słynnych już kilku ścianek działowych to w obecnej chwili już sprawa niepoważna. Jej komentowanie naraża cały temat stadionu na groźbę kompromitacji.
Pamiętajmy o jednym. Każdy miesiąc opóźnienia to wyższa cena całej inwestycji. Argument, że kolejna strata kilku miesięcy nie jest istotna, bo stadion będzie na 50 lat, jest słaby. Charakterystyka stadionu została już dawno wybrana. To, co dzieje się dziś, to zabawy w piasku. Czas ucieka. A potencjalna kwota miejskich pieniędzy, która zostanie wydana na stadion, rośnie z każdym kolejnym miesiącem. I będzie nadal rosła."
n
nico
Tak pierdołami się zajmować i wydawać pieniądze na niepotrzebne nikomu przemalowanie. Pasażer zapłaci, ceny biletów się podniesie i będzie. Głupota i debilizm totalny.
J
Janusz
Mnie interesuje skąd są kierowcy niektórych linii autobusowych stałe łamiących przepisy ruchu drogowego między innymi linii 39 przejeżdżające skrzyżowania na czerwonym świetle.
Dzisiaj w dniu 15 lutego autobus linii 39 wyjazd godz. 16.50 z bytomskiego dworca wjechał na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Powstańców Warszawskich na czerwonym świetle.
Mam nadzieję że znają polskie Prawo o Ruchu Drogowym.
b
bbbb
Popieram post poniżej autorstwa "aaaa" . Jadą rzadko a jak jadą to jeden za drugim a potem np 40 min przerwy . Np w Grodźcu . Skandal z likwidacją tramwaju 25 . Jeździł punktualnie i wygodnie dla pasażerów , nie mówiąc o ekologii .
a
aaaaa
Zajmują się takimi pierdołami, a tramwaje i autobusy jeżdżą z częstotliwością godną politowania. Nadal daleko nam do cywilizowanych miast z tramwajem co 2-3 minuty. Ba, u nas trafiają się linie autobusowe kursujące tylko parę razy dziennie (np. 170 - jeden kurs rano, drugi po południu). Ale co tam, najważniejsze przemalowywanie pojazdów.
Dodaj ogłoszenie