Internet to doskonałe narzędzie marketingowe. Zwłaszcza tam, gdzie dostęp do niego jest o wiele powszechniejszy niż w Polsce. Na przykład w Niemczech. Nowe połączenia lotnicze, szybszy o połowę dojazd autostradą, sporo ludzi o śląskich korzeniach - to tylko niektóre powody, które skusiły ludzi sterujących promocją woj. ślaskiego do znalezienia klientów w bliźniaczym regionie w Niemczech.
Obecnie kampania funkcjonuje w czterech serwisach społecznościowych. Najwięcej działań "Guck mal!" odbywa się na serwisie facebook.com. Na profilu tym umieszczane są informacje o kampanii, filmy pokazujące najciekawsze miejsca tego regionu wraz ze zdjęciami, wydarzenia kulturalne z regionu jak i z Düsseldorfu dotyczące promocji Śląska.
Na profilu istnieje również możliwość obserwowania czterech miast tj. Rybnika, Częstochowy, Cieszyna oraz Bielsko-Białej za pomocą kamer online.
„Guck mal! Schlesien” ma również swój profil na niemieckim portalu społecznościowych StudiVZ, gdzie podobnie jak na Facebook'u umieszczane są zdjęcia, linki do filmów oraz informacje o zbliżających się wydarzeniach. Aby obejrzeć jednak profil, trzeba być zarejestrowanym na portalu.
Na serwisie twitter.com natomiast umieszczane są posty o najnowszych wydarzeniach kampanii „Guck mal! Schlesien”. Ponadto nasze filmy dostępne na kanale w serwisie www.youtube.com, umieszczane są tam w każdy czwartek i są dostępne dla wszystkich.
W kampanię zaangażowani koncepcyjnie są tradycyjnie również przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, grupę Eskadra, obsługującej promocyjnie nasz region i firmy Bussines Consulting.
W zeszłym tygodniu ruszyła również strona internetowa kampanii w języku niemieckim. Na stronie znajdują się informacje o wydarzeniach kulturalnych promujących Śląsk, odbywających się w Düsseldorfie, o połączeniach komunikacyjnych między Śląskiem a Niemcami oraz o profilach na portalach społecznościowych.
W czwartek 17. czerwca o godz. 11:30 w Hotelu Monopol w Katowicach odbędzie się jedna z trzech konferencji prasowych kampanii, na której twórcy przedstawią więcej szczegółów nietypowej promocji.
Jak udało się dowiedzieć MMSilesii już dziś, twórcy poprzez facebooka łowią też grupę kilku aktywnych internautów z Zagłębia Ruhry, których zaproszą na Śląsk, by spędzili tu aktywnie czas a potem opisali swoje wrażenia z pobytu w regionie. Taka forma promocji ma przekonać głównie młodych Niemców. Grupa wycieczkowiczów wyłoniona ma być już dziś, 16 czerwca.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?