Zabrze z dnia na dzień musiało znaleźć kilkanaście milionów. Dotychczas DTŚ była inwestycją centralną gdyż połowa pieniędzy na budowę pochodziła z kredytu, którego udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. Wkładem własnym były rezerwy z budżetu państwa. Teraz połowę wkładu musi zapewnić gmina, przez którą przebiega trasa. Pomoc obiecał samorząd województwa śląskiego i okoliczne miasta.
Wszystko przez nowe zasady przyznawania pieniędzy. To pieniądze przeznaczone na realizację tzw. inwestycji centralnych (rozpoczętych przed 1999r). Takie rozwiązanie najbardziej dotyka Gliwice i Zabrze, w których budowa trasy dopiero się zaczyna. W tym roku na budowę dwóch odcinków Zabrzańskiego DTŚ potrzeba około 17 mln.
Jakimi kwotami miasta GOPu wspomogą Zabrze? Uzgodniono, że udział we współfinanowaniu arterii, będzie proporcjonalny do ilości mieszkańców. Katowice obiecały milion złotych, Gliwice 600 tys., Ruda Śląska - 420 tys., Chorzów - 350 tys.., Świętochłowice - 170 tys., a samorząd województwa śląskiego prawie trzy i pół miliona złotych.
SERWIS MM O INWESTYCJACH | ||
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?