MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

"99 dni wolności", czyli czy da się uciec przed Facebookiem?

Redakcja
screen za 99daysoffreedom.com
"99 dni wolności" to kampania społeczna zachęcająca do zrezygnowania z używania Facebooka przez ponad trzy miesiące.

Zobacz: Znamy najlepsze kampanie społeczne roku 2013 [wideo]

Akcja "99 dni wolności" jest odpowiedzią na eksperyment Facebooka, który miał na celu zebranie danych dotyczących nastroju użytkowników. Polegał on na manipulacji wyświetleń negatywnych i pozytywnych postów i sprawdzeniu, jakie wywołują one samopoczucie u odbiorców. Zalogowani użytkownicy nie wiedzieli, że są poddani eksperymentowi. Sprawę ujawnił brytyjski dziennik "The Guardina". Pomysłodawcą kampani społecznej jest belgijska agencja reklamowa Just.

Eksperyment "99 dni wolności" ma sprawdzić, czy nie marnujemy swojego czasu na Facebooku. Jak wykazują statystyki każdy użytkownik spędza na portalu 17 minut dziennie śledząc linki i przeglądając zdjęcia.

Merijn Straathof dyrektor kreatywny agencji Just opisuje jedną z sytuacji po rozpowszechnieniu swojego pomysłu: ktoś zażartował - "założę się, że tak naprawdę chcesz sprawdzić jak to jest odciąć się od fejsa". Wszyscy wybuchnęli śmiechem, po czym ktoś się odezwał: "zaraz, ale to naprawdę dobre pytanie!"   

Jak wziąć udział w eksperymencie? Trzeba założyć swój profil na

99daysoffreedom.com

i... przez 99 dni nie używać Facebooka (nie logować się, nie wysyłać wiadomości, nie udostępniać postów). Organizatorzy akcji skontaktują się z Tobą e-mailowo 33, 66 i 99 dnia akcji, żeby sprawdzić jak sobie radzisz.

Dołączając do eksperymentu można zaoszczędzić około 1683 minuty swojego czasu wolnego, co daje łącznie wynik 28 godzin w ciągu trzech miesięcy. Obecnie w akcji bierze udział 31 888 osób [dane na dzień 4 sierpnia, godz. 15].

Agnieszka Gałczyńska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świątek w finale turnieju w Rzymie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto