Nowoczesna hala widowiskowo-sportowa ma powstać w Gliwicach w drugiej połowie 2015 roku. Hala dotychczas była znana pod roboczą nazwą "Podium". – Obiekty takiej skali, jak budowana przez nas hala, są bardzo atrakcyjne marketingowo dla dużych firm. Będziemy chcieli pozyskać sponsora tytularnego hali, który w zamian za prawa do nazwy będzie płacił określone wynagrodzenie. Jeżeli hala będzie promowana z nazwą PODIUM, bardzo trudno będzie później zmienić ją na inną. Trochę szkoda, bo oczywiście wszyscy zdążyliśmy się zżyć z dotychczasową nazwą, ale kiedy w grę wchodzą finanse miasta nie ma miejsca na takie sentymenty – mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.
Zarówno w spocie telewizyjnym, jak i we wszelkich nowych materiałach promocyjnych zrezygnowano z nazwy PODIUM na rzecz „Hali widowiskowo-sportowej Gliwice” lub w skrócie „Hali Gliwice”. Taką strategię stosowano również w przypadku podobnych inwestycji – chociażby trójmiejskiej „Ergo Areny”, która na etapie budowy określana była jako „Hala Gdańsk Sopot”.
Wysokość wpływów polskich obiektów z tytułu tzw. naming rights jest zazwyczaj objęta tajemnicą handlową. Szacuje się jednak, że roczne opłaty z tego tytułu wynoszą od kilkuset tysięcy do nawet kilku milionów złotych.
W poniedziałek, 4 listopada, ruszyła ogólnopolska kampania promocyjna powstającej w Gliwicach hali widowiskowo-sportowej. Przez trzy tygodnie, w czasie najwyższej oglądalności, w TVP 1 i TVP 2 emitowany będzie spot promocyjny hali. Reklamówkę nakręciła na zlecenie miasta gliwicka firma i3D. Koszt kampanii to 540 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?