Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto będzie "twarzą" kampanii promocyjnej Katowic?

Redakcja
Pod koniec kwietnia dowiemy się kto będzie, "twarzą" Katowic, znaną osobą, której wizerunek ma pomóc wypromować miasto. Czy Katowice pójdą tropem Rudy Śląskiej i Rzeszowa?

Miasta postawiły na znanych mieszkańców

Pomysł z wykorzystaniem w kampaniach promocyjnych wizerunku znanych osobistości ze świata biznesu, kultury, rozrywki czy sportu nie jest nowy. Ostatni przykład, który mogliśmy zaobserwować na Śląsku to billboardy kampanii promocyjnej Rzeszowa. Pojawili się na nich członkowie zespołu Pectus. Billboardy wisiały m.in. w Katowicach, Gliwicach czy Zabrzu, od 1 do 15 marca. Równocześnie pojawiła się również strona internetowa kampanii www.miejsce-dla-ciebie.pl, na której to można zobaczyć film reklamujący miasto, a także dowiedzieć się czegoś o samym zespole.

Jeszcze wcześniej w podobną kampanię zaangażowała się Ruda Śląska, której co prawda nie promowała jedna znana osobistość, ale za to kampania zdążyła już mieć dwie odsłony. Ruda, promowana hasłem "Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej", wykorzystała wizerunki znanych mieszkańców miasta oraz osób, dla których miasto jest trwałym i ważnym elementem życia. Z billboardów spoglądali ludzie sukcesu, m.in. znany architekt,

Robert Konieczny

, Grzegorz Poloczek z kabaretu Rak czy piłkarz Wisły Kraków, Marcin Baszczyński.


Strona kampanii promocyjnej Rzeszowa - www.miejsce-dla-ciebie.pl

O to, czy takie kampanie są skuteczne i czy warto je prowadzić pytamy Marcina Młodożeńca z agencji PRIME Public Relations. - Takie kampanie mogą być skuteczne jeżeli są oryginalne i jeżeli te znane osobistości, tzw. "celebrity" są rzeczywiście rozpoznawalne wśród odbiorców kampanii  - twierdzi Młodożeniec.

- Ostatnio możemy zaobserwować trend do wykorzystywania znanych postaci w kreowaniu wizerunku miast, przykładem może być kampania województwa dolnośląskiego lub działania Rudy Śląskiej. Jeśli Katowice pójdą tym tropem, to będzie to powielanie pomysłu, a powielanie zabija oryginalność - dodaje.


Tak promuje się Ruda Śląska - http://odkryjrudesl.vel.pl

Kampania Rudy Śląskiej adresowana była do mieszkańców aglomeracji. W drugiej edycji 55 billboardów przekonywało, że Ruda Śląska to miasto, w którym warto się osiedlić. Na potrzeby kampanii powstała również strona internetowa "Odkryj Rudę Śląską", gdzie mieszkańcy mogą opisywać najciekawsze miejsca miasta oraz podawać argumenty przemawiające za osiedleniem się w Rudzie.


Rudę Śląską promowali znani mieszkańcy. Żr. Urząd Miasta Ruda Śląska

- To ludzie są bogactwem każdego miasta. To oni je tworzą, nie budynki czy ulice. Stąd pomysł na naszą kampanię, w której wykorzystaliśmy wizerunki znanych, ale także zwyczajnych ludzi, bo obok osobistości takich jak Andrzej Urny czy Grzegorz Poloczek pojawił się np. 3-letni Pawełek, którego marzeniem jest zostać w przyszłości pilotem - mówi MM Silesii Renata Młynarczuk z Wydziału Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Ruda Śląska.

- Jeśli mieszkańcy angażują się w tego typu projekty, podkreślając, że miasto w którym żyją jest dobrym miejscem do życia, możemy mówić tylko i wyłącznie o sukcesie. Na kampanii jednak świat się nie kończy, z ludźmi, którzy zgodzili się w niej wystąpić cały czas współpracujemy, zapraszamy ich na wszelkiego rodzaju spotkania czy imprezy odbywające się w mieście. A dowodem na ich przywiązanie do miasta niech będzie fakt, że za udział w kampanii nie chcieli żadnych gratyfikacji. Krótko po nas z podobną kampanią wystartował Gdańsk, może podpatrzyli u nas? - dodaje Młynarczyk.

Katowice nie chcą być gorsze

Również Katowice mogą się pochwalić wykorzystaniem wizerunku znanej osoby w działaniach promocyjnych. Tyle tylko, że nie dotyczyło to miasta jako całości, a jedynie konkretnego wydarzenia, będącego składową kampanii "Katowice. Miasto wielkich wydarzeń". Tą osobą był Ireneusz Dudek, legendarny bluesman, którego wizerunek widniał na billboardach

Rawy Blues Festiwal

. Czy legenda wypromuje miasto ponownie?

- Nie potwierdzam i nie zaprzeczam. Pracujemy nad tym, aby Katowice promowała znana osobistość, ale na razie nie zdradzę szczegółów. Więcej powinno być wiadomo pod koniec kwietnia - mówi MM Silesii

Waldemar Bojarun

, rzecznik katowickiego magistratu.


Piotr Kupicha z zespołu Feel

Zatem czekamy z niecierpliwością, gdyż lista osób, które przychodzą nam na myśl jest naprawdę imponująca. Jeśli nie Dudek, to może reżyser i poseł na Sejm RP,

Kazimierz Kutz

? A może wokalista popularnego zespołu

Feel

, Piotr Kupicha? Modelka i prezenterka telewizji Polsat, Agnieszka Popielewicz? Czy też piosenkarz Krzysztof Krawczyk? A kogo Wy, Drodzy Użytkownicy, chcielibyście uczynić "twarzą" Katowic?


MM Silesia poleca:

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto