14 grudnia wyruszą na trasę Tychy - Katowice cztery zespoły trakcyjne Flirt, zakupione przez Samorząd Województwa Śląskiego za kwotę 88 mln zł. Ich uruchomienie będzie związane z inauguracją Szybkiej Kolei Regionalnej w naszym regionie.
Czyta również: Flirty prezentują się bardzo okazale |
Wraz z Flirtami pojawi się tzw. pomarańczowy bilet. Dzięki niemu będzie można dojechać autobusem lub trolejbusem do dworca kolejowego w Tychach, wsiąść do pociągu Flirt i dojechać do Katowic.
- Wprowadzamy ten bilet, aby ułatwić życie mieszkańcom miasta. Chcemy dostosować komunikację jeszcze bardziej do potrzeb mieszkańców - mówi w rozmowie z MM Silesia Aleksandra Cieślik, rzecznik prasowy tyskiego magistratu - Jest to nowatorski pomysł. Zintegrowany, pomarańczowy bilet będzie kosztował 3 zł, a ulgowy 1,50 zł - dodaje.
Za przewóz zwierząt i bagażu zapłacimy 2,40 zł. W ramach taryfy pomarańczowej będzie można także nabyć bilet miesięczny imienny o symbolu "T-K" (normalny za 95 zł, ulgowy za 47,50 zł). Charakterystyczne pomarańczowe bilety można będzie kupić w punktach sprzedaży biletów Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach.
Jak to będzie wyglądało w praktyce? - Na przykładzie podróży z Tychów do Katowic: Bilet jednorazowy jest ważny w autobusie bądź trolejbusie przez 30 minut od momentu skasowania biletu w pojeździe komunikacji miejskiej - wyjaśnia Aleksandra Cieślik - Rozpoczęcie podróży pociągiem na podstawie tego samego biletu musi nastąpić do 60 minut od pierwszego skasowania. Bilet kasowany jest ponownie przez konduktora w pociągu i zachowuje swoją ważność do momentu dotarcia pociągu do stacji Katowice - dodaje.
Z Tychów do Katowic pociąg pojedzie 26 minut, a z Katowic do Tychów 29 minut. Pociąg będzie odjeżdżać co 25 minut i będzie rozwijać prędkość do 100 km/h, choć Flirty mogą się rozpędzić nawet do 160 km/h. - Taką prędkość chcemy osiągnąć w 2015 roku, kiedy rozpocznie się budowa szybkiej kolei łączącej Śląsk z przejściem granicznym w Zebrzydowicach – mówi Janusz Pluta, dyrektor śląskiego oddziału PLK S.A.
Polecamy również: 26 szybkich minut z Katowic do Tychów |
Wprowadzenie pomarańczowej taryfy jest wynikiem porozumienia zawartego między Województwem Śląskim i Miastem Tychy o wspólnej realizacji połączenia pomiędzy Tychami i Katowicami i dostosowaniu połączeń autobusowo-trolejbusowych do rozkładu jazdy pociągów. Docelowo uruchomienie SKR jest pierwszym etapem projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, według którego ma powstać docelowo nowoczesna infrastruktura kolejowa między Tychami, a Dąbrową Górniczą.
- Wprowadzenie idei zintegrowanego biletu będzie rewolucją. Coś takiego już dawno funkcjonuje na Zachodzie - mówie MM Silesii Ryszard Piech z portalu transinfo.pl - To już powinno być u nas od dawna. Teraz zamiast dwóch biletów wystarczy kupić jeden, ten pomysł może zachęcić ludzi do jazdy pociągami - dodaje.
A jakie jest Twoje zdanie na wprowadzenie zintegrowanego biletu? Czy tego typu rozwiązanie jest potrzebne w naszym regionie?
r e k l a m a :
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?