Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Śląskie promuje się w Düsseldorfie [Zdjęcia]

Redakcja
Zaczęło się od tego, że niemieccy dziennikarze zwiedzali Śląsk. Teraz nasze województwo promuje się u zachodnich sąsiadów. A konkretnie w partnerskiej Nadrenii-Północnej Westfalii.

To, że województwo śląskie promuje się właśnie tam to nie przypadek. Współpraca pomiędzy regionami trwa już 10 lat, a w Nadrenii-Północnej Westfalii mieszka 18 mln ludzi, z czego prawie milion pochodzi ze Śląska.

Kampania "Guck mal! Schlesien", czyli "Spójrz! Śląsk" ma ukazać nasz region jako atrakcyjny turystycznie i pokazać naszą ofertę w tym zakresie. 2 i 3 czerwca punkt kulminacyjny starań - impreza promocyjna w mieście Düsseldorf, w czasie której w pięciu sferycznych pawilonach prezentowane są m.in. Szlak Zabytków Techniki czy Beskidy. Towarzyszą temu koncerty oraz oczywiście pozostałe działania promocyjne - w lokalnej prasie, na niemieckich portalach turystycznych czy w pubach, gdzie rozdawane są specjalne pocztówki. "Guck mal! Schlesien" szeroko promuje się również za pośrednictwem portali społecznościowych - powstała specjalna grupa na Facebooku, a na YouTubie publikowane są filmy ukazujące nasz region.

Marktplatz w Düsseldorfie mieni się czterema kolorami: żółtym, niebieskim, zielonym i czarnym oraz symbolami województwa i kampanii. Na ulicach starego miasta ustawiono z kolei modułowe siedziska w charakterystycznych barwach, pełniące rolę zaproszenia oraz informacji o evencie. Dodatkową atrakcją są dwa fotoplastykony "Guck mal! Schlesien" wzbudzające spore zainteresowanie wśród osób odwiedzających starówkę Dusseldorfu. Do fotoplastykonu można zajrzeć przez wizjer i podziwiać interesującą mozaikę fotografii przedstawiających różne rodzaje turystyki w województwie śląskim. Swoje prezentacje rozpoczęły także dwie grupy promocyjne: osoby odpowiedzialne za performance uliczny oraz młodzi artyści z katowickiej ASP, którzy przygotowali działania typu "street art".

A wszystko zaczęło się od zaproszenia do nas niemieckich dziennikarzy, o czym pisaliśmy 2 tygondnie temu. Jak sami przyznali - województwo śląskie ich urzekło.

Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest firma Business Consulting z Katowic. Więcej informacji można znaleźć na dedykowanej stronie przedsięwzięcia: www.dusseldorf2010.gosilesia.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto