Województwo śląskie współpracuje z Nadrenią-Północną Westfalią już od 10 lat. Jubileusz stał się doskonałą okazją do promocji tego, co u nas promować warto. Hasło kampanii to "Guck mal! Schlesien", czyli "Spójrz - Śląsk!". W założeniu ma trafić do Niemców dzięki swej prostocie, czytelności i nawiązaniem do języka potocznego. Ma do nich trafić także cykl eventów, jakie przygotowano na przełom czerwca i lipca.
Czytaj również: Jak Śląskie kusi niemieckich internautów? |
Podczas konferencji poświęconej kampanii produktów turystycznych naszego województwa zaznaczono, że to dobry grunt do promocji turystycznej regionu, nie tylko ze względu na zażyłą i długoletnią znajomość. - To 16 region na świecie pod względem rozwoju. Mieszka w nim 18 milionów ludzi, z czego blisko milion pochodzi ze Śląska. Chcemy przypomnieć o Śląsku również ich potomkom, mamy co zaoferować - tłumaczył marszałek województwa śląskiego,
Bogusław Śmigielski.
Niebagetelną rolę odegra w czasie kampanii miasto Düsseldorf. Działania promocyjne obejmą cały land, jednak tam odbędzie się najważniejsza impreza promocyjna. W czasie dwóch dni lipca (2 i 3) na Marktplatz w pięciu sferycznych pawilonach prezentowane będą nasze atrakcje turystyczne, design, a także potrawy kuchni śląskiej. Kuchnia zachęci nowoczesnym wydaniem fusion, zaprezentowana będzie twórczość śląskich artystów, a jeden z pawilonów zabierze nas w przestrzeń skałek jurajskich. Będzie kącik industrialny dla miłośników
Szlaku Zabytków Techniki, a także zaaranżowana ściana wspinaczkowa oraz pawilon dedykowany Beskidom ze strefą SPA & Wellness. Koncertowo będzie w otoczeniu pawilonów, podczas dwóch dni usłyszymy folk z domieszką jazzu, stylu elethno, a także Jazz Jam Session.
Czy województwo śląskie przypadnie Niemcom do gustu? Tego jeszcze nie wiemy, pod wrażeniem są póki co przedstawiciele tamtejszych mediów, którzy wizytowali nasz region. Christian Peters z Neue Rhein/Ruhr Zeitung przekonywał zgromadzonych, że 4 dni spędzone na Śląsku były czymś wyjątkowym. - Kampania podobała mi się od początku, od momentu zobaczenia sloganu, który zachęcał by spojrzeć. To właśnie zrobiliśmy. W Niemczech pojęcie Śląsk traktowane jest przez pryzmat historii, jest to często przestarzałe spojrzenie. A my spojrzeliśmy w zupełnie inny sposób. W przyszłość, w przód. Urzekła nas ogromna gościnność i wszystko to przekażemy naszym czytelnikom - zapewniał Peters.
Trzymamy zatem za słowo, licząc na pozytywne efekty kampanii. O Śląsku nie tylko przeczytamy w prasie (dla Rheinische Post przygotowano insert w liczbie 60 tys. sztuk), szeroka będzie również promocja internetowa. W niemieckich portalach turystycznych pojawią się wszelkiego rodzaju bannery (m.in. na weather-world.de, kwick.de, billigzimmer.com czy ottello.de), pobudzone zostaną również portale społecznościowe (m.in. Facebook, Twitter czy YouTube), gdzie możemy się spodziewać również konkursów. Specjalne pocztówki w liczbie 50 tys. sztuk będą krążyć po pubach Düsseldorfu, a całości dopełnią działania typu strret performance, street-art czy ekspozycja mebli miejskich. Oprócz tego, tradycyjnie - gadżety reklamowe, konferencje prasowe czy kampania mailowa.
Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest firma Business Consulting z Katowic. Więcej informacji można znaleźć na dedykowanej stronie przedsięwzięcia: www.dusseldorf2010.gosilesia.pl.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?