Designowe Miasto to nowy konkurs, który odbywa się na antenie TVP. Na przełomie kwietnia i maja w programie "Kawa czy herbata?" prezentowane były spoty prezentujące każde ze startujących miast. Forma była dowolna, a warunek był jeden zmieścić się w trzech minutach. Czy Sosnowiec może aspirować do takiego miana? W ocenie urzędników jak najbardziej. Dlatego postawili na połączenie starego i nowego.
- Sosnowiec został zgłoszony do konkursu jako miasto, które zmienia swój wizerunek z przemysłowego na usługowe, przyjazne mieszkańcom. Jako miasto kontrastów, w którym przeszłość miesza się z nowoczesnością - przyznaje MM Silesii Michał Mercik z sosnowieckiego magistratu.
Spot, ze względu na swoją długość nie pokazał wszystkich walorów designowego miasta. O tym, że jest ich dużo zapewniają sami mieszkańcy. To oni na co dzień odwiedzają miejsca, które poprawiają funkcjonowania miasta i charakteryzują się wysoką jakością wykonania oraz nowatorskimi i oryginalnymi rozwiązaniami merytorycznymi, estetycznymi i formalnymi.
- Przez ostatnie kilka lat Sosnowiec zmienił się nie do poznania. Coraz więcej miejsc jest nowoczesnych, mających oryginalną formę. Przykłady są nie tylko na Placu Stulecia. Praktycznie w każdej dzielnicy widać zmiany. Jest też dużo zabytków, co może dziwić w mieście mającym sto lat. Dlatego warto je odwiedzić by się o tym przekonać - mówi MM Silesii Magdalena Szczypińska, nauczycielka od urodzenia mieszkająca w Sosnowcu.
W nagraniu, które emitowane było 6 maja telewidzowie zobaczyli: nowe Centrum Informacji Miejskiej, odnowiony Pałac Dietla (jako pozostałość po działalności wielkich przemysłowców), zrewitalizowane tereny po KWK Sosnowiec z
szybem Anna, na którym powstanie ścianka wspinaczkowa;
Górka "Środulska", która powstała po hałdzie z kopalni, a teraz pełni rolę parku dla mieszkańców, w Parku "Środula" zostanie pokazana drużyna Fistaszków (Sosnowiec zostanie przedstawiony jako polska stolica frisbee - designowy sport). Teraz jurorzy i internauci ocenią, czy Sosnowiec ma szanse wygrać w konkursie.
Do rywalizacji ze stolica Zagłębia Dąbrowskiego stanęły również Gdynia, Świeradów Zdrój, Legionowo, Zamość, Kołobrzeg, Inowrocław, Kwidzyn, Tarnów i Sopot - konkurencja jest więc duża. Nagrodą dla zwycięzcy jest ogólnopolska kampania billboardowa. Finalistę poznamy już 25 maja podczas gali w warszawskim Pałacu Wilanowskim. Patronat nad konkursem objęło Stowarzyszenie Architektów Polskich.
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?