Zobacz również: Co dalej z Drogową Trasą Średnicową w Sosnowcu? |
- Urząd Marszałkowski rozstrzygnął przetarg na projekt pierwszego odcinka tzw. „DTŚ Wschód”. Przedmiotem zamówienia było wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany i wykonawczy wraz ze skompletowaniem dokumentacji umożliwiającej uzyskanie własności gruntów pod inwestycję dla przedsięwzięcia „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich” - wyjaśnia Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Projektem zajmie się Egis Poland z Warszawy. Cena wybranej oferty brutto wynosi: 1 157 170,00 zł. Koszy te pokryje budżet Województwa Śląskiego – środki na ten cel zostały zabezpieczone w tegorocznym budżecie. Zgodnie ze specyfikacją zakończenie prac projektowych ma nastąpić do 30 września 2011 roku.
- Projekt umożliwi rozpoczęcie realizacji połączenia w Katowicach i Mysłowicach na odcinku od węzła „Lwowska” przez węzeł „Janów” do węzła „Jasińskiego” o długości ok. 2 km. Umowa z wykonawcą podpisana zostanie niebawem – jeśli nie wpłyną odwołania od postępowania - dodaje rzecznik.
Równolegle rozpoczną się rozmowy z samorządami, przez tereny których przebiega projektowany odcinek, w sprawie „montażu finansowego” pozwalającego na realizację inwestycji. Szacowany koszt prac budowlanych to ponad 162 mln złotych.
Przypomnijmy, że przedsięwzięcie o nazwie „I etap połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach” znajduje się na liście rezerwowej tzw. „projektów kluczowych” Regionalnego Programu Operacyjnego. Szacuje się, że dofinansowanie z pieniędzy unijnych powinno pokryć ok. 50% kosztów.
Jeśli pozwolą na to oszczędności z innych działań RPO oraz przygotowane zostanie finansowanie wkładu własnego, projekt ten otrzyma dofinansowanie unijne i możliwa będzie jego realizacja.
Inwestycja przybliży połączenie
Drogową Trasą ŚrednicowąSosnowca i Dąbrowy Górniczej z resztą aglomeracji. Niestety nie wiadomo, kiedy w tych miastach rozpocznie się etap projektowania. Wiadomo natomiast, że przewidywany czas prac budowlanych na odcinku mysłowickim to około 2 i pół roku. Dopiero po tym okresie można spodziewać się prac przy kolejnych odcinkach w Zagłębiu Dąbrowskim.
Historia projektu sięga 2004 roku. Miasta Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin, Dąbrowa Górnicza wspólnie z Województwem Śląskim podjęły inicjatywę wspólnego przygotowania i realizacji drogi o charakterze regionalnym łączącej Katowice z Dąbrową Górniczą. Trasa miałaby przebiegającej przez Mysłowice, Sosnowiec oraz Będzin i być naturalną kontynuacją realizowanej obecnie Drogowej Trasy Średnicowej Katowice – Gliwice.
Podobne tematy: |
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?