"Moje 89' Pokolenie" ma stać się zbiorowym portretem pokolenia młodych ludzi. Bohaterem produkcji może zostać każdy urodzony po 1989, kto prześle swoje wideo do autorów pomysłu. W pierwszej turze projektu organizatorzy otrzymali 40 zgłoszeń.
Druga rozpoczęła się 16 lipca i ma się zakończyć za dwa miesiące - do 15 października filmowcy-amatorzy mogą wysyłać swoje zgłoszenia. Filmy można wrzucać za pośrednictwem strony Millionyou.com lub przesyłać zgrane na DVD, lub pendrivie na adres: Projekcja Identyfikacja, ul. Jasia i Małgosi 29, 94-118 Łódź (Dowiedz się:Jak zgłosić się do projektu).
- W drugiej turze zasugerowaliśmy uczestnikom przedstawienie sylwetki jednego bohatera, czemu pomóc ma przygotowana przez nas lista pytań. Warto korzystać także z materiałów archiwalnych, nagrań i fotografii z dzieciństwa - mówi Agnieszka Cieślarek, zajmująca się promocją projektu. - Mile widziane są też zgłoszenia, które nie trzymają się ściśle tej konwencji, ale zawierają coś oryginalnego. Każdy film powinien trwać około godziny, choć mieliśmy i dłuższe.
Autorzy filmów, które zdecyduje się zaprezentować w swoim pełnometrażowym dokumencie reżyser Paweł Jóźwiak-Rodan, otrzymają pensję - za minutę wykorzystania ich wideo w produkcji organizatorzy projektu płacą 100 złotych. Oprócz tego ich nazwiska zobaczymy na liście osób odpowiedzialnych za zdjęcia w końcowych napisach.
Pierwsze wnioski? Organizatorzy projektu twierdzą, że trudno przedstawić ogólny obraz 23-latka, bo pokolenie '89 jest bardzo zróżnicowane. Wśród ludzi z 1989 r. oraz tych urodzonych potem znaleźli się hiphopowcy, pianiści, bokserzy i miłośnicy filmów Almodovara.
"Moje 89' Pokolenie" to pierwszy pełnometrażowy polski projekt "crowdsourcingowy" (może w nim wziąć udział każdy). W promocji przedsięwzięcia uczestniczą znani artyści - Anna Mucha, Ten Typ Mes i Krzysztof Zanussi.
Premiera dokumentu przewidziana jest na początek 2013. Pierwszy raz film zobaczymy podczas Festiwalu Filmu i Sztuki DWA BRZEGI w Kazimierzu Dolnym. Wszyscy, których film zostanie wykorzystany w produkcji otrzymają za darmo wejściówki na pokaz premierowy. Później film będzie można obejrzeć w telewizyjnej Dwójce.
Błysk i cekiny czyli gwiazdy w Cannes
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?