Katowice coraz śmielej poczynają sobie w dziedzinie promocji. Ta to już nie tylko billboardy i ulotki, a szczególnie ciekawie zapowiada się pod tym względem rok 2010. Czeka nas sporo niespodzianek.
Miasto po raz kolejny ruszy z kampanią
"Katowice - miasto wielkich wydarzeń", na którą to zostanie przenaczony ponad milion złotych (połowa kwoty to dofinansowanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego). Promocja obejmie 12 produktów kulturowych, w tym III Katowicki Karnawał Komedii, V Festiwal Sztuki Filmowej "Celuloid, człowiek, cyfra", XII Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje, V Śl. Festiwal Jazzowy, XVI Międzynarodowy Festiwal Teatrów A'PART, IX Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek "Katowice - dzieciom", III Międzynarodowy Festiwal Sztuki Naiwnej "Nikisz - For", XII Międzynarodowy Letni Ogród Teatralny, V Festiwal Nowa Muzyka, międzynarodowy konkurs wiedzy o Chopinie - życie, dzieło, rezonans, XXX Festiwal Rawa Blues. Pojawią się nie tylko billboardy (w największych miastach Polski), ale także zupełnie nowa strona internetowa.
Na Facebooku'u miasto jest... ale z inicjatywy mieszkańców. Na oficjalną stronę ESK przyjdzie nam jeszcze poczekać
- Coraz mocniej wykorzystujemy Internet, media 2.0 i portale społecznościowe - mówi MM
Jakub Jarząbekz Wydziału Informacji i Promocji Urzędu Miasta Katowice.
Nowa strona ma mieć w sobie, jak zakłada miasto - "pierwiastek artystyczny". Będzie też dostosowana do urządzeń moblinych, pojawi się na niej mapa Google i E-gadżety takie jak np. gry flashowe powiązane tematycznie z danymi wydarzeniami. Będą dostępne również powiadomienia otrzymywane SMS-em lub e-mailem. Dzięki nim nie zapomnimy o wydarzeniach odbywających się w mieście. - Planujemy również wykorzystanie kanału YouTube. Pracujemy nad tym, aby zaistnieć na innych portalach społecznościowych, jak Nasza-Klasa czy Twitter - mówi Jarząbek.
Inną z wartych uwagi kampanii, jakie miasto przygotowuje na przyszły rok jest projekt "Promocja inwestycyjna Miasta Katowice – warto tu zainwestować" (warta również ponad milion złotych, z czego 85% stanowią środki unijne). Pierwsze działania w tej materii miały miejsce już w tym roku, podczas udziału miasta w targach MIPIM w Cannes i Expo Real w Monachium. Również tu powstanie specjalistyczna, wydzielona strona internetowa, najciekawszym pomysłem wydaje się jednak trójwymiarowy model, jaki zostanie stworzony na potrzeby kampanii.
Witryna Katowice w centrum przemian
- Model powstanie na bazie zdjęć satelitarnych z wykorzystaniem do wizualizacji terenów inwestycyjnych. Oprócz modelu głównego powstaną modele oraz wizualizacje wyróżnionych 9 terenów inwestycyjnych i mapy poglądowe - informuje MM Marcin Stańczyk z Wydziału Informacji i Promocji. Materiały te będą opracowane w dwóch wersjach: przeznaczonej do wykorzystania w Internecie i przeznaczonej do prezentacji.
Powstanie również zapowiadana strona mająca pomóc miastu w walce o tytuł
Europejskiej Stolicy Kultury 2016. - Ma powstać w ciągu dwóch miesięcy. Na pewno będzie nowoczesna i interaktywna - informuje Jarząbek.
Do tego dochodzi witryna Katowice w centrum przemian (przybliżająca tematykę przebudowy centrum miasta) oraz dwa obywatelskie, powstałe niedawno projekty - strony mariacka.eu i centrumkatowic.pl. Czy nie za dużo i czy w tym gąszczu znajdziemy to, czego szukamy? - Strony profilujemy, przy czym podstawowym źródłem informacji pozostaje miejski portal katowice.eu. Z niej to odsyłamy do tematów na stronach dedykowanych. Powstaje więc komplementarny system - mówi Jarząbek.
SERWIS MM O INWESTYCJACH | ||
NORBLIN EVENT HALL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?