Badanie pracy Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej rozpoczęło się w 2004 roku. Wszystko dzięki wdrożeniu systemu zarządzania opartego na ISO 9001. Pomaga on w zdobywaniu informacji na temat pracy magistratu.
- Odpowiedzi mieszkańców są cennym źródłem informacji o tzw. „wąskich gardłach” w organizacji Urzędu, których urzędnicy mogą nie dostrzegać, lub z których nie zdają sobie sprawy, iż mogą być uciążliwe - wyjaśnia MM Silesii Agnieszka Przybyszewska, Pełnomocnik ds. Jakości i Obsługi Interesantów w UM Dąbrowa Górnicza
- Opinie ankietowanych już wielokrotnie dostarczyły takich informacji. Badanie ankietowe stanowi platformę komunikacji zwrotnej od mieszkańca na temat tego jak nas widzą mieszkańcy - chwali się Przybyszewska.
Jak obiecują urzędnicy, wnioski pomogą im w usunięciu problemów, z którymi codziennie zmagają się mieszkańcy miasta, przybyli do urzędu.
Efekty ankiet z poprzednich lat są już widoczne. Po prośbach mieszkańców w magistracie pojawiły się systemy kolejkowe, automat z napojami, kiosk z prasą, bankomaty, miejsca do wypełniania wniosków, więcej miejsc siedzących, karty informacyjne dla mieszkańca wraz z instrukcją jak należy wypełnić dokumenty. Ponadto zwiększono ilość stanowisk kasowych, w poniedziałki i czwartki wydłużono do 17-tej czas pracy urzędu oraz stworzono Biuro Obsługi Interesantów.
A Wy co sądzicie? Takie oceny są potrzebne? Zmieniają coś dla mieszkańców? W jaki inny sposób powinno się oceniać urzędników? A może cośtakiego wprowadzić w Katowicach? |
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?