Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gliwiczanie są rozżaleni: Oddajcie nam tramwaj!

Łukasz Malina
Łukasz Malina
Całkowicie lub częściowo tramwaje pożegnały już Chorzów, Gliwice i Będzin. Do tego grona pragnie dołączyć Ruda Śląska. Dlaczego w największej aglomeracji w Polsce zabiera się ludziom tramwaje?

Mieszkańcy są oburzeni polityką lokalnych władz. Dlaczego odebrano nam tramwaj, którym jeździliśmy do pracy, szpitala w Zabrzu i wielu innych ważnych miejsc? - pytają zbulwersowani mieszkańcy Gliwic, z którymi udało nam się porozmawiać podczas foto dej 9.0 w zajezdni tramwajowej.

W przypadku gliwickiego tramwaju nie pomogły nawet pisma ekspertów ds. transportu z Politechniki Śląskiej, skierowane do prezydenta Zygmunta  Frankiewicza. Jak prezydent zapowiedział, tak zrobił. Tramwaju w Gliwicach nie ma od początku września.

- Prezydent uparł się na tę likwidację i nawet jego doradcy nie mogli na niego wpłynąć. To był zwykły upór i lojalność wobec spółki PKM Gliwice, w którą miasto włożyło sporo pieniędzy i nie chce by zakupione za nie autobusy jeździły poza jego obrębem - mówi anonimowo wysoko postawiony pracownik firmy Tramwaje Śląskie. W Rudzie Śląskiej, która przymierza się do dołączenia do elitarnego klubu miast bez tramwaju, wskazują na inny problem.

- Jeżeli chodzi o tramwaj osiemnaście, to jest dodatkowy problem, bo torowisko jest w pasie drogowym, więc są dodatkowe problemy dla kierowców, którzy jeżdżą w obie strony - mówi Adam Nowak, rzecznik tamtejszego magistratu. W Będzinie i Chorzowie, przyczyną likwidacji miał być rzekomy „spadek ilości pasażerów”.

- To skandal, bo nie jest tajemnicą, że gliwickie tramwaje zastąpiono nowoczesnymi autobusami tylko na chwilę. Kolejny przetarg, również wygrany przez PKM Gliwice zakłada, że na dawną trasę tramwaju wyjadą o wiele gorsze autobusy, niż te marki Solaris - mówi Andrzej Pieczyrak, inicjator akcji ratowania gliwickich tramwajów. - Efektem działań obrońców tramwaju jest referendum w sprawie odwołania gliwickich władz, które odbędzie się już 8 listopada.

Wszystko wskazuje, więc na to, że prawdziwym problemem nie są względy ekonomiczne, a brak pomysłu i odwagi, potrzebnych by zmodernizować tramwajową infrastrukturę w regionie.

- Tramwaje, obok autobusów i pociągów, to naturalny składnik komunikacyjnego organizmu aglomeracji. Wyjęcie jednego elementu sprawi, że zepsuje się całość - ostrzegają członkowie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego z Chorzowa-Batorego. Zapowiadają, że będą walczyć o przetrwanie tramwajów do upadłego. O ich pomysłach przeczytacie na www.ratujmytramwaje.pl.


MMSilesia: Gorące tematy


Miś-pedofil na
naszej-klasie

Soki z odzysku w
marketach
?

Omijajcie ulice Katowic!

Gliwiczanie są wściekli
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto