Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nasze miasta chętniej się promują

Redakcja
Na wypracowanie marki pracuje się latami. Ostatnie działania miast aglomeracji śląskiej pokazują, że zrozumieli to także urzędnicy odpowiedzialni za ich promocję.

W różnych miejscach aglomeracji, klubach, pubach centrach informacji  od dłuższego czasu można spotkać wizytówki różnych atrakcji regionu. Local Heroes to nietypowy pomysł, który zrodził się w Krakowie ale szybko został przeszczepiony na śląski grunt. W miejscach najczęsciej odwiedzanych przez ludzi, takich jak kluby, puby, restauracje czy centra informacji można znaleźć stoiska z wizytówkami np. miasta Sosnowiec.

- Zgłosili się do nas z ofertą zamieszczenia reklamy. Urząd postanowił przystać na taką ofertę. To ciekawa forma promocji, każdy może taką wizytówkę zabrać do portfela i wykorzystać kiedy mu jest potrzebna - mówi dla MM  Rafał Łysy, z Wydziału Informacji i Promocji UM Sosnowiec.

Miasto musiało za swoje wizytówki zapłacić. Ile? Tego nie chcą zdradzić. - To nieduża kwota, więc było warto - mówi Łysy.

- Pomysł jest znany na świecie i w Polsce więc pomyśleliśmy, że i u nas też się to może udać. Potraktowaliśmy region jako aglomerację, nie było sensu robić tego tylko w Katowicach czy Sosnowcu - mówi MM Karolina Jakoweńko, koordynator Local Heroes w aglomeracji.

Oprócz Sosnowca na taką formę reklamy zdecydowały się jeszcze takie miasta jak Zabrze, które reklamuje się jako miasto turystyki industrialnej, Będzin, Czeladź czy Katowice.

To ostatnie zapowiada, że w nowych roku wystartuje z kilkoma wielkimi kampaniami promocyjnymi. - Pierwszą z nich  będzie przeprowadzenie kampanii wydarzeń kulturalnych pod hasłem Miasto Wielkich Wydarzeń w ramach realizowanego obecnie zamówienia publicznego - mówi MM Silesii Marek Stańczyk, kierownik referatu promocja UM Katowice.

Oprócz tego miasto przygotowuje także kampanię "Promocja inwestycyjna Miasta Katowice – warto tu zainwestować: oraz kampanię promocyjną produktu turystyki biznesowej Katowic. Postanie również strona internetowa Katowice Miasto Wielkich Wydarzeń.

Coraz większe nastawienie na promocję może cieszyć, ale jak przekonuje specjalista od PR, Pawel Loedl, dużo jest jeszcze do zrobienia. - Główną wadą jest brak kompleksowych działań - mówi Loedl.

- Trochę bez echa przeszła kampania GZM promująca metropolię Silesia wśród mieszkańców Aglomeracji – powodów takiego stanu rzeczy było wiele – zbyt mały budżet, słaba kreacja (projekty graficzne) i nieczytelność przekazu - dodaje Loedl.

Nie jest jednak tak źle, jak mogłoby się wydawać. - Na tym tle pozytywnie wyróżniają się Ruda Śląska, Katowice i Bytom, których projekty promocyjne zostały wyróżnione w ogólnopolskich konkursach na działania promocyjne tj. Złote Formaty 2007 i 2008 - mówi Loedl.

Jak Waszym zdaniem powinna wyglądać promocja miast? Czekamy na Wasze pomysły, sugestie, komentarze. Najciekawsze prześlemy do urzędników!


MMSilesia: Gorące tematy


Skandal! Oni nie chcą Metropolii Silesia?
"Mam Talent" - Wygrał Marcin, nasz człowiek!
Chcą przemalować Karliki. A wiecie na jaki kolor?
Czy takie kolory będzie miał Stadion Śląski?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto