MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Przez Katowice przejdzie szlak kolejowy Bałtyk - Adriatyk

Redakcja
- To szansa na stworzenie takich połączeń komunikacyjnych, które przyczynią się do wzrostu zatrudnienia - powiedział wczoraj wieczorem w Parlamencie Europejskim, Bogusław Śmigielski.

Z inicjatywy austriackiego regionu Styria prezydenci oraz marszałkowie regionów położonych wzdłuż korytarza Bałtyk - Adriatyk podpisali wczoraj wieczorem w Parlamencie Europejskim deklarację wspierającą bezzwłoczną realizację ważnego połączenia Północy z Południem Unii Europejskiej.

Korytarz Bałtyk - Adriatyk rozpoczyna się w Gdańsku i,  stanowiąc ważny węzeł komunikacyjny dla Regionu Morza Bałtyckiego, przechodzi przez Warszawę, Katowice, Zilinę i Breclav, Brno, Bratysławę do Wiednia, poprzez Graz, Klagenfurt, Villach, Udine, Triest, Wenecję aż do Bolonii. Z kolei miasta portowe takie jak: Koper, Mestre oraz Triest stanowią ważny węzeł komunikacyjny w regionie śródziemnomorskim. To z nich wypływają statki z towarami do Azji przez Kanał Sueski.

- Korytarz Bałtyk - Adriatyk to szansa na stworzenie takich połączeń komunikacyjnych, które przyczynią się do wzrostu zatrudnienia i zwiększenia spójności rozwoju gospodarczego wschodniej części Unii Europejskiej. Rozwój systemu da szansę na stworzenie bardziej konkurencyjnego międzyregionalnego obszaru położonego wzdłuż Korytarza. Jego utworzenie przyniesie wymierne efekty ekonomiczne: stworzenie warunków sprzyjających zwiększeniu zatrudnienia w oparciu o ulepszony system komunikacyjny oraz wzajemne wsparcie współpracujących krajów, a także zwiększy bezpieczeństwo poprzez ograniczenie liczby wypadków drogowych" - powiedział Bogusław Śmigielski, marszałek województwa śląskiego.



Województwo Śląskie, leżące na linii korytarza kolejowego, również wspiera tę inicjatywę, czego dowodem jest podpisanie deklaracji przez marszałka województwa śląskiego, Bogusława Śmigielskiego. Podczas uroczystości marszałkowie i prezydenci regionów zaangażowanych w projekt podkreślili ogromną rolę, jaką odegra przedłużenie tego korytarza.

W październiku 2006 roku ministrowie transportu Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Austrii i Włoch podpisali list intencyjny w sprawie przedłużenia korytarza Gdańsk – Wiedeń do Bolonii przez: Graz – Klagenfurt – Villach – Udine – Triest – Wenecję – Veronę.

17 czerwca 2009 r. Rada Ministrów wydała zgodę na propozycję rozporządzenia przedstawioną przez Parlament Europejski i Radę w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy. To rozporządzenie, określające zasady wyboru, organizacji i zarządzania korytarzami, wylicza również Korytarz Bałtyk - Adriatyk (Gdynia - Katowice - Ostrava/ Zilina - Wiedeń - Trieste/ Koper). Publikując Zieloną księgę „TEN-T: Przegląd polityki - W kierunku lepiej zintegrowanej transeuropejskiej sieci transportowej w ramach wspólnej polityki transportowej“, Komisja Europejska rozpoczęła proces rewizji transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Dokument porusza zagadnienia związane z przyszłymi zmianami klimatycznymi, wzrostem gospodarczym, spójnością społeczną i ekonomiczną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto